عيد مبارك سعيد

[إسمك هنا]

كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين

هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك






































































dimanche 20 novembre 2016

Vraag Inloggen op Synology - Joomla

Heb een Synology NAS draaien en voor familie daarop een Joomla website (foto’s van familie en allerlei activiteiten) en Synology Photostation draaien. In Photostation vraag ik om toegangsnaam en wachtwoord en doe dat ook op de website, zodat je zonder username en pwd niet verder komt. Beiden zijn namelijk alleen voor familie bedoeld en niet voor andere internetgebruikers.
Voor diverse familieleden is het lastig om de toegangsnamen en wachtwoorden te onthouden.
Als ik de familie laat inloggen op de server dan kunnen ze gelijk door naar Photostation omdat er dan niet om username + pwd gevraagd wordt. Dat zit in Photostation ingebakken. Met Joomla werkt dat echter niet zo. Ik zoek dus een script waarmee dat wel geregeld wordt. Met googelen kom ik niet verder.
Synology verwijst mij naar Joomla usergroups. Ik heb al diverse php-oefeningen gedaan (beginneling) omdat ik denk dat het in het login.php script geregeld moet worden. Ik stel me voor dat in dat script de commando’s worden gegeven om de ingelogde synology-username op te halen en dan kan ik verder. Het lijkt erop dat zo’n php-commando wel in ssh-terminal-mode werkt maar niet vanuit het php-login-script.
Een andere oplossing is om het om te draaien en eerst in te loggen op de website en dan vandaar uit een script aan te roepen, waarmee ik met die username kan inloggen op de webpagina van Photostation.
Synology heeft add-on Single-Sign-On maar ook dat vraagt script-aanpassingen en documentatie daarvan is zéér beperkt.


Vraag Inloggen op Synology - Joomla

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Fourni par Blogger.

أرشيف المدونة الإلكترونية

التسميات

Signaler un abus

Articles les plus consultés

من أنا

إسمك هنا



شارك عبر الماسنجر شارك عبر الواتساب