عيد مبارك سعيد

[إسمك هنا]

كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين

هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك






































































mercredi 8 juillet 2015

Travian T4.5

Travian T4.5

Beste Travianners,

Zoals iedereen weet kent Travian een enorme leegloop aan spelers. De reden daarvoor ligt sterk uiteen. De ene zegt dat het door T4 komt, de ander zegt dat het komt door het grote aanbod alternatieven. De vraag die je daarbij kan stellen: waarom gaan mensen een alternatief zoeken? Is dat spel beter? Misschien zijn browsergames wel helemaal uit de tijd, ik weet het niet. Ik doe echter wel een gooi om T4.x te verbeteren. Ik heb mijn idee aan vele spelers laten weten en ze waren enthousiast.

Wat is T4.5? Eigenlijk is de grootste verandering de rol van de Natars en het eindspel. Het wereldwonder zal dan ook volledig verdwijnen, iets wat tot veel opluchting zorgt bij vele spelers. Op de huidige speedserver zijn wel vier hele WW-bouwers. Sommigen vinden dat zelfs aan de hoge kant. Zelfs op de toernooiservers en finals worden lang niet alle dertien WW’s gebouwd. Vandaar dat het huidige eindspel flink verouderd is. Niemand wil meer graan slepen en de gehele server niets doen, behalve deftroepen maken en zo veel mogelijk graan bij elkaar rapen.

Naast het veranderen van het eindspel wil ik ook de functie van artefacten veranderen in een soort puntensysteem zoals ook op de Ancient Europe versie is terug te zien. Deze punten moeten het eindspel vervangen. Ik realiseer me wel dat het gehele “verhaal” van Travian niet meer zal gelden. Ik zal wel alvast melden dat alle huidige artefacten blijven bestaan.
Ten derde wil ik de functie van een ‘deffer’ verbeteren. Deffers willen bijna nooit meer deffers worden door het gebrek aan waardering. Dat wil ik namelijk opschroeven door hen een grotere kans te geven om in de top 10 te komen.

Tot slot wil ik de functie van een ‘aanvaller’ beperken. Dat wil zeggen dat simpel gezegd alle aanvallen op de Natars niet worden bijgeschreven bij de totale aanvalspunten. Mensen die veel aanvalspunten willen krijgen door puur de Natars aan te vallen zullen dus niet meer voor komen. Het voordeel is dat er meer vegen overblijven om op spelers te lopen. Verder wil ik de kans verminderen dat aanvallers een ‘deflintje’ verkrijgen verkleinen. Dit hang één op één samen met de voorgaande verandering.

Het puntensysteem
Zoals ik zei wordt het eindspel op de schop gegooid. De wereldwonderdorpen verdwijnen en de artefacten krijgen een nieuwe functie.
Gedurende het hele spel kunnen spelers namelijk punten verzamelen. Dit kunnen populatiepunten, aanvalspunten, heldenpunten of defpunten zijn. Deze punten komen op een mooi tabblad te staan, zie onderstaande figuur.


Aanvalspunten
In het huidige systeem kan men relatief eenvoudig aanvalspunten verkrijgen door de Natars aan te vallen. De Natars hebben namelijk een relatief slechte verdedigingswaarde, waardoor je zonder al te veel verliezen veel punten kan halen. Zo wordt de kloof tussen de professionals en de gemiddelde speler alleen maar groter. Mensen met een grote veeg kunnen eenmaal veel Natars vegen. In het nieuwe systeem kun je géén aanvalspunten meer krijgen door de Natars te vegen.
Ik gebruik als voorbeeld een speler op de Nederlandse speedserver die aan het eind van de server slechts 100K aanvalspunten had. Vlak voor het Wereldwonder niveau 100 bereikte gooide hij zijn veeg of vegen op de nog-niet bezette Wereldwonderdorpen. Op die manier steeg hij in één dag van 100K naar 2,2 miljoen aanvalspunten. Daarmee werd hij gelijk de nr. 1 aanvaller van de server. Deze scenario’s zullen dus NIET meer mogelijk worden.
Het aantal aanvalspunten staat gelijk aan het aantal punten wat je zal krijgen op de uiteindelijke ranglijst.

Verdedigingspunten
Ook deze punten zullen op de schop worden gegooid. Tot op heden vind ik dat deffers niet de waardering krijgen die ze verdienen. Ze bouwen honderdduizenden troepen, zetten die ergens neer bij zijn/haar aanvaller, worden vermorzeld door een aanvaller en de deffer krijgt 0 punten. De aanvaller zal een hoge klassering krijgen in de defranglijst en zal daarom worden “geëerd”.
In het nieuwe systeem krijgt degene die de def levert de defpunten. Travian heeft zijn eigen systeem al dat de aanvaller x troepen van die speler van dat dorp vermorzeld, zodat het allemaal procentueel gelijk verdeeld blijft.

Doordat de Wereldwonderdorpen zullen verdwijnen, zullen de bouwers ook geen defpunten meer krijgen van de Natars. Door deze maatregelen zal de deffer die de meeste troepen levert en die de meeste troepen tegenhoudt de nr. 1 deffer worden. Op die manier verdient diegene dan zijn eer.
Het aantal defpunten staat gelijk aan het aantal punten wat je zal krijgen op de uiteindelijke ranglijst.

Populatiepunten
Accounts krijgen populatie door het upgraden van gebouwen etc. Dit zal hetzelfde blijven. Ik wil deze punten ook geen “bonusfactor” geven, omdat deze punten veel minder zullen zijn dan de def/aanvalspunten. Als ik hier een factor (bijvoorbeeld populatie x 5 = aantal punten op de ranglijst) aan zou geven, zullen veel meer mensen de galliër gaan kiezen en non-stop vallenzetters gaan bouwen. Dit wil ik voorkomen.

Totaal en allianties
Door deze verandering zal de wekelijkse top 10 ook veranderd worden. Aanvallers zullen minder deflintjes krijgen en deffers zullen meer deflintjes krijgen. Zo maken deffers dus ook een goede kans om hoog te eindigen in de ranglijst. Doordat deffers ook niet meer def kunnen leveren aan WW’s, zullen zij ook geen defpunten hiervoor kunnen krijgen.
Voor allianties is de verandering gemakkelijk. Als de speler in een alliantie zit en verkrijgt deze punten, zal ook de alliantie deze punten geven. Hier kun je zelfs een wekelijkse medaille aan koppelen. Ook individueel zou dit kunnen.

De artefacten
Om de volledige ranglijst niet puur te laten bepalen door aanvallers, verdedigers en simmers, wil ik ook de druk op de artefacten verhogen. Ik vind dat er te weinig strijd op de servers is om artefacten van elkaar te veroveren. Daarom wil ik de functie van de artefacten ook veranderen.
De eigenlijke functie van artefacten blijft hetzelfde. Men heeft nog steeds een schatkamer niveau 10 nodig voor een klein artefact en een niveau 20 schatkamer nodig voor een groot/uniek artefact. De artefacten op zich blijven ook hetzelfde. Er zal nog steeds een trainer zijn en nog steeds een dieet, in dezelfde soorten en maten.

Echter komt er een nieuwe (extra) functie bij voor de artefacten. Als men een artefact heeft bemachtigd, duurt het vanzelfsprekend 12 uur (op de speed) of 24 uur (op de normale servers) voordat deze is geactiveerd en je kan genieten van haar functies. Na deze activatie kun je er zelf voor kiezen om de functie te bevriezen en er punten voor terug kan krijgen.

Het exacte aantal punten wat je per artefact kan krijgen weet ik nog niet. Vanzelfsprekend zullen de unieke artefacten de meeste punten opleveren, dan de grote en dan de kleine. Of de puntenaantallen voor alle artefacten gelijk zijn weet ik ook nog niet. Een Unieke Architect is bijvoorbeeld veel minder populair dan een Unieke Trainer. Ik wil wel dat de bonus dagelijks zou zijn.

Per dag krijgt men bijvoorbeeld 2.000 punten voor een uniek artefact, 1.500 punten voor een groot artefact en 1.250 punten voor een klein artefact. Na een week kun je dus 7000 extra punten krijgen. Heb je drie artefacten? Dan krijg je alle bonussen.
Op deze manier wil ik bijvoorbeeld de Unieke Architect ook aantrekkelijker maken. Als je de bonus niet wil, kun je het omzetten naar punten, die gewoon bij je totaal zullen worden bijgeschreven.

De blauwdrukken
Helaas zullen de dertien blauwdrukken ook verdwijnen, omdat ze dus geen nut meer hebben. Echter wil ik dat niet helemaal laten gebeuren. Ik wil van die dertien blauwdrukken 13 puntenartefacten maken.
Het blijven “kleine artefacten”, maar met een grotere bonus. Deze artefacten zullen bijvoorbeeld 2.500 punten per dag opleveren. Zo kan het “eindspel” ook spannender worden. De blauwdrukken zullen verschijnen als de nr. 1 x punten heeft verzameld. Dit x punten zal dan rond de 1.000.000 liggen. De server eindigt als een speler de 2.000.000 punten heeft behaald.

Door al deze puntentellingen zal er ook een beste alliantie naar voren komen. Die alliantie en die speler zullen de server dan winnen. Om het binnen de alliantie een strijd te houden, zou er naast een lijstje met populatie per speler ook een extra tabje bij kunnen komen hoeveel punten die speler heeft.



Slot
Natuurlijk is de kans dat deze maatregelen de spelbalans zullen verstoren. Het verhaal der Natars zal dan verloren gaan (het eeuwenoude volk, blabla), maar het spelletje wordt zo voor de meesten wel leuker.
Ik hoor graag jullie reacties, vragen, opmerkingen, aanmerkingen en suggesties.

Groetjes Mark


Travian T4.5

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Fourni par Blogger.

أرشيف المدونة الإلكترونية

التسميات

Signaler un abus

Articles les plus consultés

من أنا

إسمك هنا



شارك عبر الماسنجر شارك عبر الواتساب