عيد مبارك سعيد

[إسمك هنا]

كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين

هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك






































































jeudi 16 mars 2017

Dag 6 - Berichtgeving

Dag 6 - Berichtgeving

Naam: dag6.jpg Bekeken: 0 Grootte: 20,2 KB

"En dat is hoe ik uiteindelijk begreep waar ik mijn geld heb gelaten," concludeerde Mark Atilius zijn verhaal.
De twee vrienden zaten bij de open haard in het huis van de architect terwijl ze pruimen aten.
"Je bent echt slim; je deed alles goed," zei Lucius goedkeurend. "Trouwens, wanneer ga je weer weg?"
- "Weet je, Lucius," bekende Mark Atilius opeens, "Ik zal de handelskaravaan niet meer leiden."
Tarquinius keek verbaasd op van de laatste pruim op het bord naar zijn vriend.
"Waarom?" Vroeg hij?
- "Zie je, ik heb al sinds ik een jongen was meegereisd met de karavaan. Ik heb elke regio bezocht, maar om je de waarheid te vertellen, heb ik nog niets gezien. Als karavaan rijder kan je niet te ver van de karren dwalen... Sla me dood!" zei Mark opgewonden. "En ik heb altijd al alleen willen reizen, in mijn eentje. Zie je?" herhaalde hij.
Lucius Tarquinius Lepidus dacht even na.
"En heb je al besloten waar je heen wilt gaan?" vroeg de Architect.
- "Een tijdje geleden heb ik een rol gekocht, een fragment van een dagboek dat eigendom was van een raadsheer, die de bevelhebber van het verloren Legioen was. Het vertelt over schatten die zij veroverd hebben in een verafgelegen roofaanval en ergens midden in de rimboe moesten verbergen," antwoordde Mark. "Maar ik kan het nog steeds niet ontcijferen, de raadsheer gebruikte een of andere vreemde code. Kan jij er eens naar kijken?"
De architect nam de rol uit zijn vriend's hand. Hij las snel door het verhaal van het verloren Legioen, en vond wat de karavaan rijder bedoelde.
"Volgens mij ben je belazerd, Mark!" zei hij met een kort lachje. "Dit is volledig koeterwaals!"

"We waren onderweg van -.-. .- . ... .- .-. . .- naar --. .... . .-. .-.. .- , toen we een konvooi ontmoetten dat reisde van .--- . .-. ..- ... .- .-.. . -- naar . -... ..- .-. .- -.-. ..- -- . Ze vertelden ons over de rel die in hun thuisdorp was uitgebroken. We besloten om daar zo snel mogelijk naar terug te keren, en we besloten daarom het goud vijf velden ten westen van de dichtstbijzijnde stad toebehorend aan het Romeinse Rijk."

Opdracht:
Zoek de coördinaten waar de schatten verborgen zijn.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: dag6.jpg‎ Bekeken: n.v.t. Grootte: 20,2 KB ID: 7662  


Dag 6 - Berichtgeving

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Fourni par Blogger.

أرشيف المدونة الإلكترونية

التسميات

Signaler un abus

Articles les plus consultés

من أنا

إسمك هنا



شارك عبر الماسنجر شارك عبر الواتساب