عيد مبارك سعيد

[إسمك هنا]

كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين

هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك






































































mercredi 1 février 2017

Verbetering dagelijkse opdrachten

In de huidige situatie zijn er een aantal dagelijkse opdrachten, waaraan verschillende bonussen zijn verbonden. Ik heb eens rondgevraagd wat mensen hier nou eigenlijk van vinden en of dit misschien wel beter kan. Je weet maar nooit.

De huidige opzet kent de volgende 10 opdrachten, waarbij 100 punten zijn te verzamelen.
1/1 Voltooi een avontuur + 5 / 5
3/3 Overval een vrije oase + 9 / 9
3/3 Val een Natariaansdorp aan ( via aanval of overval ) + 9 / 9
1/1 Win een veiling + 5 / 5
3/3 Ontvang of besteed goud + 6 / 6
3/3 Verhoog een gebouw + 12 / 12
3/3 Verhoog een grondstofveld + 15 / 15
3/3 Bouw in één keer 20 infanterie legers van een soort + 12 / 12
3/3 Bouw in één keer 20 cavalerie eenheden van een soort + 12 / 12
3/3 Geef een klein of een groot feest + 15 / 15

Daarbij horen de volgende beloningen:

- 25 punten: 4x200 grondstoffen, 1000 grondstoffen, 50 held ervaring of 50 cultuurpunten
- 50 punten: 1 dag 25% productie hout/klei/ijzer/graan of 1 dag PLUS
- 75 punten: 5 zalfjes, 5 kooien, 5 verbanden, 5 xxx of 1 avontuur
- 100 punten: 400 cultuurpunten, 20.000 grondstoffen, 400 held ervaring of 4x4000 grondstoffen

Deze opdrachten zijn geïntroduceerd om (vooral) beginnende spelers te ‘pushen’ om te gaan spelen. Zo krijgen de spelers een cadeautje als ze iets doen op hun account. Nu is het zo dat naar mate de server vordert, de opdrachten een stuk minder interessant worden, omdat de beloningen niet meer evenredig zijn aan het spel.
Ik deel de server in tienen, van dag 1 t/m dag 100, er vanuit gaande dat de server 100 dagen duurt.

Basis van de oase is als volgt:
- 30 grondstoffen per soort per uur.
- 120 grondstoffen per uur voor de bonussoort
- 240 grondstoffen per uur als het om 50% gaat
- Aangenomen totaal basis: 25%: 210 per uur, 50% 330 per uur
- 25% en 25%/25% oases hebben een capaciteit van 4000
- 50% oases hebben een capaciteit van 8000

Deel 1: de oases

In de beginnersbescherming hebben oases een belangrijke functie om te kunnen farmen. De dieren zijn dan een grote tegenstander om je te weerhelpen om een oase te bemachtigen. Verder hebben oases een maximale capaciteit van 4000 of 8000 grondstoffen met een bijbehorende productie. Oases zijn dus niet meer van belang aan het einde, behalve even de dieren slopen en de oase gebruiken. Hier moet wat meer tegenstand in komen:

Aantal dieren Productie Capaciteit
Dag 01 100-150 210/330 4000 / 8000
Dag 11 125-175 260/380 5000 / 10000
Dag 21 200-350 500/750 7000 / 14000
Dag 31 350-550 800/1000 10000 / 20000
Dag 41 500-700 900/1100 11000 / 22000
Dag 51 600-800 1000/1200 12000 / 24000
Dag 61 600-800 1000/1200 12000 / 24000
Dag 71 600-800 1000/1200 12000 / 24000
Dag 81 600-800 1000/1200 12000 / 24000
Dag 91 600-800 1000/1200 12000 / 24000

Voordelen:
- Spelers worden minder gefarmd, want oases zijn aantrekkelijker geworden
- Oases krijgen meer waarde om te farmen
- Kooien worden meer waard (goed voor Travian’s portemonnee)
- Mensen die later starten hebben minder kans om gelijk farm te zijn
Nadelen:
- Mensen die later starten hebben meer moeite nodig om oases te clearen

Deel 2: Avonturen

Avonturen zijn in het begin van de server cruciaal voor een goede start. Elke keer als een avontuur wordt uitgevoerd krijg je een willekeurige beloning, variërend van grondstoffen tot items tot troepen. Als de server vordert, krijgt men ook meer waar voor het avontuur. De grondstoffen worden naar mate meer, je krijgt meer troepen etc. Hier zit ook een kanttekening aan:

- Zalfjes en verbanden worden minder waard. 100 verbandjes op een veeg van 30k is niet bijster interessant
- Grondstoffen worden minder waard: 5000 grondstoffen uit een avontuur is het ook niet meer waard.
- Troepen zijn goed. Het is fair om 150 imperianen te krijgen in het midspel. Het is een leuk extraatje.
- Kooien worden meer waard (dus meer zilver, dus meer inkomsten)
Ik kan hier geen tabelletje aan hangen, want ik weet niet hoe dit alles precies is geregeld. Puntje bij paaltje: avonturen zijn op dag 50 niet meer zo interessant t.o.v. dag 10.

Deel 3: Dagelijkse opdrachten/beloningen

De beloningen van 50 en 75 punten vindt niemand interessant. Dit kan veel beter opgelost worden. Op dag 34, als de artefacten komen, zouden er andere opdrachten en beloningen moeten komen.
- Bouw 20 eenheden infanterie/cavalerie -> Veranderen naar 100
- Toevoeging voor het maken van artillerie (rammen/katapulten)
- Beloning 25 verdubbelen
- Beloning 50 vervangen door xxx
- Beloning 75 vervangen door huidige 100 punten
- Beloning 100 verdubbelen

Zo is de beloning voor beginners, die moeilijk aan de 100 komen, beter. Zij hebben meer aan die weinige grondstoffen dan pro’s. Zo moeten pro’s ook meer hun best doen om ook ter hoogte van het eindspel actief te blijven op de veilingmarkt (de waardes van bepaalde spullen worden hoger) en het uitvoeren van de opdrachten.


Verbetering dagelijkse opdrachten

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Fourni par Blogger.

أرشيف المدونة الإلكترونية

التسميات

Signaler un abus

Articles les plus consultés

من أنا

إسمك هنا



شارك عبر الماسنجر شارك عبر الواتساب