عيد مبارك سعيد

[إسمك هنا]

كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين

هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك






































































mercredi 21 décembre 2016

You 'member?




"You 'member?" "Oh I 'member!"

'member? Ow I 'member. In het kader van nostalgie ben ik na enkele jaren weer hier uitgekomen; het forum van een spel waar ik veel tijd in heb gestopt.

1 mei 2006, geregistreerd voor server 3 van Travian. Sindsdien kan ik nog 53 andere e-mails vinden tot 2012 waarin ik welkom word geheten op een server van Travian. Met name van 2008 tot 2012 ook actief op het forum, voornamelijk de creatieve topics.

Een maand of drie terug kwam ik op mijn harde schijf nog een map 'Travian' tegen: 2,13 GB en 2812 bestanden.. Je gaat snuffelen en komt hele mooie dingen tegen. Screenshots 'uit de oude doos' en de herinneringen komen boven; T2 naar T3 en alle daarop volgende versies, invoering van goud, grote schoonmaak op het forum, invoering van het reputatiesysteem en wat mooie servertjes.

Met enig 'heimwee' toch weer een account aangemaakt op nl4 van Travian Kingdoms en daar blijken meer spelers te spelen die er een aantal jaar tussenuit zijn geweest. Merkwaardig om te zien. Tegelijkertijd vol verbazing gekeken naar een server met slechts 300 actieve spelers verdeeld in zo'n vijftal serieuze allianties. Waar is de tijd gebleven?

Ik heb genoten van mijn databestand en ik wil hier wat dingen uit delen. Ik kan echter niet de enige zijn met een stukje 'historie'. Zijn er nog andere oude rotten die wat moois te delen hebben?



Derde Nederlandse S1

Een van de oudste dingen die ik tegenkwam was een kort verslagje van de derde server 1 in Nederland. Het zijn wat statistieken van die server. 'Vroeger', toen waren er helemaal nog geen opdrachten om je op weg te helpen. Toen duurde het vijf dagen (!) voordat je pas 100 populatie had. Je was dan overigens wel een simmer, want de 'goede spelers' waren met zo'n 40 populatie alleen maar knuppelvechters aan het maken. Ook duurde het toen 13 dagen voordat pas iemand een tweede dorp kon maken. De snelste speler had er bijna twee weken voor nodig..

03-09-2007 Start server 1
08-09-2007 Speler Master-Killer bereikt/passeert als eerste de 100 populatie grens
16-09-2007 Speler cANa sticht als eerste een tweede dorp
21-09-2007 Top 10 spelers ziet er als volgt uit:





You 'member?

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Fourni par Blogger.

أرشيف المدونة الإلكترونية

التسميات

Signaler un abus

Articles les plus consultés

من أنا

إسمك هنا



شارك عبر الماسنجر شارك عبر الواتساب