عيد مبارك سعيد

[إسمك هنا]

كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين

هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك






































































vendredi 23 décembre 2016

Vraag joomla in subdirectory

Hoi,

Ik wilde eigenlijk gewoon een artikel schrijven en online zetten.

Maar ja dat gaat dan natuurlijk weer niet zo snel ;-).

Ik had vroeger... enfin.

Weet niet of het nog zin heeft nu, maar...

Ik had ooit een magazine van PCM geloof ik met een DVD erbij of CD met Joomla iets erop. Die ben ik helaas kwijt maar dat was een beetje mijn basis om mee aan de slag te gaan. :(.

En ergens heb ik nog steeds het gevoel dat ik die basis nodig heb dus dat is een beetje ... kut.

Maar misschien kan ik het op deze manier 'recoveren'.

Ik ging gister met Drupal aan de slag. Het begin was niet zo erg maar toen kwam het feit dat Drupal zich niet laat installeren in een sub-directory zonder dat aan de buitenwereld te laten zien, mensen probeerden dat in Drupal 7 met redelijk success, maar in Drupal 8 is dat dus onmogelijk omdat de devs het expres onmogelijk hebben gemaakt.

Vervolgens ging ik, soort van web-ontwikkelaar-in-spe als ik ben, kijken of ik niet een module kon schrijven. Maar de text-input filter voorbeelden van Drupal 7 werkten niet alleen dat kostte me nogal wat tijd om achter te komen.

Blijkt dat ze het maken van plugins 30x moeilijker hebben gemaakt in Drupal 8 :(. Opeens moet je een hele site structuur hebben voor je plugin etc. Eerst wist ik al niet dat een .yml file verplicht was (YAML) want dat stond eigenlijk nergens, en uren later had ik nog steeds niks wat werkte behalve dat mijn plugin wel gezien werd door het systeem. Hij deed alleen niks.

Vervolgens heb ik gewoon de directories "core" "modules" "themes" gesymlinked naar de bovenligende directory (document root) + index.php en toen werkte opeens alles gewoon zoals ik het wilde. Maar ik had er al geen zin meer in.

Halve dag aan verspild en ik moet het niet te hard zeggen, maar het is weer zo'n programma waarvan de ontwikkelaars vinden dat je het niet op een bepaalde manier moet gebruiken en dan gaan ze extra hun best doen om dat voor je onmogelijk te maken.

Ja en ik heb wel wat scheldwoorden voor dat soort mensen... :(.

Dit is iets wat in WordPress bijvoorbeeld gewoon onmiddellijk mogelijk is, helemaal niet moeilijk, wordt ondersteund, is informatie over. Drupal, niets.

Zonder dat ik hier mensen dus wil schofferen, is mijn vraag :p.

Eigenlijk is mijn vraag gewoon of ik dit in Joomla mogelijk kan maken, als je het niet erg vindt.

In principe kun je....

Bijv. op de site draait ook /phpmyadmin. Als ik Drupal in / plaats dan moet ik /phpmyadmin dus tussen de Drupal dingen zetten en dat is niet zo fijn.

Dat kun je dan wel weer oplossen door in de Apache configuratie /phpmyadmin te herschrijven naar een andere directory. Dan is je feitelijke document_root dus drupal dinges, maar dat is dan een subdirectory van je main site folder, en je main site folder bevat dan die andere dingen ook, maar daar kom je bij doordat je elke andere folder of file via Apache daarheen stuurt expliciet, via de apache configuratie, dus niet omdat het zo werkt via subdirectories.

Dat vind ik gewoon vermoeiend. Niet zo'n mooie setup. Hoe meer apache configuratie er nodig is, hoe vermoeiender het eigenlijk is.

Want daar gaat alles eerst 30x fout voordat het werkt...

Maar goed de vraag is dus of dit met joomla wel mogelijk is:

/
/joomla/
/phpmyadmin/
/etc/

Herschrijf in Apache / naar /joomla/index.php
Alle bestanden die niet bestaan worden herschreven naar /joomla/bestand als dat wel bestaat.
Alle bestanden die nergens bestaan worden ook herschreven naar /joomla/index.php?blaa

En dat is dan de setup. Meer dan dat is er niet nodig normaal gesproken, als Joomla er tenminste mee akkoord is dat haar bestanden liggen in /joomla en niet in /.

Kan dit simpel gezegd?

---------- Bericht toegevoegd op 23 december 2016 om 12:45 ---------- Vorige bericht was op 23 december 2016 om 12:39 ----------

Ik heb overigens de Joomla magazines 2012 en 2013 besteld :p. Ik hoop dat dat nog steeds een beetje relevant is. Groetjes.

---------- Bericht toegevoegd op 23 december 2016 om 12:46 ---------- Vorige bericht was op 23 december 2016 om 12:45 ----------

Een forum wat trouwens berichten toevoegt aan vorige berichten daar blijf ik niet zo lang, maar daar niet van.


Vraag joomla in subdirectory

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Fourni par Blogger.

أرشيف المدونة الإلكترونية

التسميات

Signaler un abus

Articles les plus consultés

من أنا

إسمك هنا



شارك عبر الماسنجر شارك عبر الواتساب