عيد مبارك سعيد

[إسمك هنا]

كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين

هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك






































































lundi 5 septembre 2016

Datum calculaties - hoe zit het ook alweer?

Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met het 'oneigenlijk gebruik' van de com_content datumvelden (created, publish_up, publish_down) om een eenvoudige agenda functionaliteit te kunnen realiseren met Joomla core artikelen. Het gaat tot nog toe om toepassingen binnen onze eigen tijdzone (NL, Vlaanderen). Plotseling werd ik echter door twijfel bevangen, vanwege het goochelen met tijdzones en zomertijd:
  • De algemene instelling van de tijdzone staat op Europa/Amsterdam of Europa/Brussel. Ik zorg dus dat hij NIET meer op UTC staat. De gebruikers (redacteuren) nemen de algemene tijdzone van de site over. Bezoekers van de site zijn niet ingelogd, dus krijgen ook de algemen tijdzone van de site mee (veronderstel ik).
  • De redacteur vult de datumvelden in om de begin- en eindtijd van het event aan te geven. Hij vult bijvoorbeeld in dat een event op 1 augustus 2016 om 10:00 uur begint.
  • Als het artikel wordt opgeslagen, worden de datumvelden omgezet naar UTC. Daardoor staat in de database dat het event begint op 1 augustus 2016 om 8:00 uur.
  • In mijn override voor de frontend weergave gebruik ik iets als het volgende om de tijd weer van UTC naar de juiste tijd te krijgen:
    Code:

    Html::_('date', $date_start, $date_format, true);
    Tot nu toe lijkt het allemaal goed te gaan. Maar:
  • Wat gebeurt er als we van zomertijd naar wintertijd gaan? Blijft de UTC datum "1 augstus 2016 om 8:00" dan vertaald worden naar "1 augustus 2016 om 10:00"?
  • En klopt het dat niet-ingelogde users altijd de algemeen ingestelde tijdzone van de site meekrijgen, dus ook als iemand bijv. vanuit een land in een andere tijdzone naar de agenda kijkt?

Ik hoop dat ik me zorgen maak om niks, maar opeens spookten deze vragen door mijn hoofd en testen gaat zo lastig met iets als het verschil tussen zomer- en wintertijd...


Datum calculaties - hoe zit het ook alweer?

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Fourni par Blogger.

أرشيف المدونة الإلكترونية

التسميات

Signaler un abus

Articles les plus consultés

من أنا

إسمك هنا



شارك عبر الماسنجر شارك عبر الواتساب