عيد مبارك سعيد

[إسمك هنا]

كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين

هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك






































































vendredi 12 février 2016

Gameplay Markt opdrachten

Even inleidend verhaaltje.

Op 2 december j.l. kwamen we een bug tegen die voor de wat grotere spelers lastig was om snel te kunnen handelen.
Zie link: Bug/Fouten/Problemen

Na ruim 2 maanden getouwtrek kreeg ik vandaag bericht van Kroenuh dat het door Innogames niet gezien wordt als een bug, maar als een bewuste verandering in het handels systeem wordt gezien.

Helaas betekent het voor spelers die veel handelen een enorme achteruitgang in het spel.

Mijn voorbeeld, ik handel graag het overschot aan steen in mijn VS steden met andere steden van mijzelf waar ik steen tekort kom of een overschot aan hout heb. Hierdoor is het mogelijk om snel terug op te bouwen met relatief weinig handelingen.

Ik (en met mij vele anderen) moeten nu steeds bij elke stad opnieuw de hoeveelheid grondstoffen weer aangeven wat je wilt aanbieden. Natuurlijk is dit te verhelpen door kleinere pakketten gs aan te bieden of je markten verder uit te bouwen, maar hier zitten ook weer meer nadelen aan.

Voorstel
Markt opdrachten blijven behouden als je van stad A naar B gaat. En niet zoals de huidige situatie dat markten de overgebleven capaciteit onthouden van de vorige stad.

Details
Stel, je hebt bij stad A een marktcapaciteit van 6500 GS. Maar je bied 6000 GS aan, houd je een capaciteit over van 500.




Nu wil ik naar stad B om hetzelfde aantal grondstoffen aan te bieden, want ook daar heb ik steen in overvloed. Helaas is het nu veranderd dat stad B de markt de totale capaciteit onthoud van stad A van wat ik nog kan aanbieden.

Terwijl stad B gewoon makkelijk een opdracht van 6000 GS kan plaatsen.



Dit betekent dat ik weer overnieuw moet invoeren dat ik 6000 Steen tegen 6000 Hout op de markt wil zetten. Oftewel, weer veel handelingen extra die voorheen niet nodig waren.

Misbruikpreventie
Geen.

Samenvatting
Nu is er vast wel een slimme rakker geweest bij Innogames die deze verandering kan verdedigen. Maar wellicht heeft die slimme rakker nooit verder gespeeld dan 30 steden.

Met kleinere accounts is het wellicht niet zo`n big deal. Maar als je met accounts van 300-400 steden zit wordt het al een hoop werk om elke keer opnieuw markt opdrachten in te tikken.

De handel is een belangrijk onderdeel in het spel. In eerste instantie wellicht met boerendorpen en andere spelers. Zodra de accounts groter worden wordt de handel met je eigen steden onderling nog veel belangrijker.

Het systeem werkte na behoren, en met de laatste veranderingen afgelopen jaar begon de markt eindelijk na 5 jaar ergens op te lijken.

Helaas zijn ze nu weer doorgeschoten in hun veranderingen waardoor de gebruiksvriendelijkheid weer verslechterd is voor grotere spelers.


Laatste checklist

Is je idee niet al eerder voorgesteld? Heb je de zoekfunctie gebruikt?
Niet eerder voorgesteld omdat het een functie was die al tijden in het spel zat, maar nu is veranderd door Innogames.

Is je idee haalbaar? Brengt het niet een te grote verandering toe aan het spel?
Juist weer een enorm voordeel, en het is haalbaar omdat de functionaliteit tot december 2015 aanwezig was.


Gameplay Markt opdrachten

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Fourni par Blogger.

أرشيف المدونة الإلكترونية

التسميات

Signaler un abus

Articles les plus consultés

من أنا

إسمك هنا



شارك عبر الماسنجر شارك عبر الواتساب