كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين
هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك
mardi 29 décembre 2015
[Resistance] Round 5 - Kraken
[/CENTER]
Introductie: Hartelijk welkom in een dystopie waarin een corrupte overheid het leven van de gewone burgers zo slecht heeft gemaakt, dat sommige van ons deze overheid proberen neer te halen. Maar zonder het te weten zijn we geïnfiltreerd door loyale overheids agenten in vermomming. We gaan erachter komen wie een imperial is van de overheid, en wie een onderdeel is van de Resistance!
Uitleg Resistance: (Dit zijn eigenlijk de basis-regels van het spel)
Lees
Aan het begin van het spel wordt iedereen verdeeld in twee teams: Resistance (goed) en Imperials (slecht). De Resistance leden zijn in de meerderheid, maar weten niet van elkaar wie ze zijn. De Imperial leden weten wel wie de andere zijn. Omdat er ook een Leider moet zijn in het spel, beslist de spelleider de 1ste Leider op een willekeurige manier.
De Leider moet een team van spelers aanwijzen voor de eerstvolgende missie. Het aantal spelers per team hangt af van het totaal aantal spelers en de huidige missie, en zal aan het begin van het spel door de spelleider worden medegedeeld. De Leider mag hierbij overleggen, en ook zichzelf als teamlid kiezen. Wanneer de Leider openbaar het team heeft voorgesteld, moeten alle spelers gaan beslissen of ze dit team gaan goedkeuren of afkeuren.
De spelers mogen in de thread overleggen, en zelfs aangeven welke stem ze uitbrengen (en hier natuurlijk over liegen), maar moeten "Voor" of "Tegen" in privé aan de spelleider PMen. Ook de Leider en de gekozen teamleden moeten een stem uitbrengen. Nadat iedereen heeft gestemd, zal de spelleider de stemmen openbaar maken, inclusief welke speler welke stem heeft uitgebracht.
Als een meerderheid "voor" heeft gestemd, wordt de missie uitgevoerd door het door de Leider gekozen team. Bij gelijke stand, of als een meerderheid "tegen" heeft gestemd, wordt het team afgekeurd, en schuift de Leidersrol één speler op. Deze nieuwe Leider moet dan een team voorstellen. LET OP: Als er 5 teams achter elkaar "Tegen" wordt gestemd, winnen de Imperials.
Wanneer een team op missie gaat, moet elk teamlid "SUCCES" of "FAAL" naar de spelleider te PMen. Resistance leden mogen alleen "SUCCES" PMen, maar Imperialisten mogen zowel "SUCCES" als "FAAL" PMen, welke keuze hun ook beter uit zal komen. Nadat elk teamlid heeft doorgegeven aan de spelleider wat de keuze zal zijn, zal de spelleider aangeven hoeveel Succes en Faal stemmen zijn gegeven. Echter, hierbij zal de spelleider niet aangeven welke spelers Succes en welke spelers Faal hebben gestemd.
Als elke speler Succes heeft gestemd, is de missie geslaagd, en ontvangt de Resistance 1 punt. Als er ten minste één Faalstem bij zit, is de missie gefaald, en ontvangen de Imperialisten 1 punt. LET OP: Vanaf 7 spelers: Als de 4de missie maar 1 Faal heeft, telt dit toch als een punt voor Resistance. Deze missie heeft namelijk 2 Faal nodig om een punt te geven aan de Imperials.
Ongeacht het resultaat van de missie, de Leider wordt daarna ontbonden en de volgende Leider in het rijtje mag dan spelers uitkiezen om op missie te gaan.
De partij wie het 1ste 3 punten heeft verzameld, heeft gewonnen!
Uitleg Assassin Module: (Een Module is een set extra regels die het spel interessanter maken. Deze overschrijven elke regel van de Resistance regels, maar regels niet vermeld in deze uitleg zijn nog exact hetzelfde als de Resistance uitleg)
Lees
Normaal gesproken zijn spelers standaard Resistance leden en standaard Imperialisten. De Assassin module vervangt sommige standaard leden door speciale rollen die het spel beïnvloeden. Een overzichtje van de rollen die in het spel (kunnen) worden gezet:
Resistance: (Deze rollen vervangen een Resistance kaart)
* Commander (verplicht): Verneemt aan het begin van het spel de namen van alle Imperialisten (behalve de Deep Cover), maar niet welke naam bij welke rol hoort.
* Bodyguard: Verneemt aan het begin van het spel de naam van de Commander, en indien aanwezig de naam van de False Commander, maar niet welke naam bij welke rol hoort.
Imperials:
(Deze rollen vervangen een Imperial kaart)
* Assassin (verplicht): Mag proberen de Commander te vermoorden
* False Commander (vereist Bodyguard): Wordt door de Bodyguard als Commander gezien.
* Deep Cover: Wordt niet gezien door de Commander.
* Blind Spy: Verneemt niet wie de andere Imperialisten zijn, en de andere Imperialisten vernemen niet wie de Blind Spy is. (Wordt wel gezien door de Commander)
Op het einde van het spel, indien de Resistance het spel wint, activeerd de Assassin zijn/haar gave en noemt 1 naam van een speler, als deze speler de Commander is, winnen de Imperials alsnog. Dit verplicht de Commander zo onzichtbaar mogelijk te blijven.
Uitleg Trapper Module: (Een Module is een set extra regels die het spel interessanter maken. Deze overschrijven elke regel van de Resistance regels, maar regels niet vermeld in deze uitleg zijn nog exact hetzelfde als de Resistance uitleg)
Lees
De Trapper Module past het aantal spelers aan dat op missie zal gaan, en ook de Resultaten fase van het spel.
Tijdens het team opzetten om op missie te gaan, moet de Leider 1 extra persoon meesturen op missie. Dus bijvoorbeeld als een missie 3 mensen nodig zou hebben, nu zijn er 4 mensen nodig, zo ook bij elke andere missie. Als dit team door mag gaan met de missie, en de success of faal hebben gespeeld. Mag de Leider 1 speler van het team aanwijzen, deze laat dan zijn/haar keuze zien aan de Leider (success of faal). Dit resultaat zal dan niet meetellen met de algehele missie-resultaten.
Uitleg Defector Module: (Een Module is een set extra regels die het spel interessanter maken. Deze overschrijven elke regel van de Resistance regels, maar regels niet vermeld in deze uitleg zijn nog exact hetzelfde als de Resistance uitleg)
Lees
Deze Module past de rollen aan die een speler kan krijgen, en voegt 2 rollen toe (die eigenlijk hetzelfde zijn. Voor alle spelers is er ook een deck gemaakt met 5 kaarten erin, met daarin de volgende kaarten:
2x Switch Allegiance
3x No Switch
* Resistance Defector: Aan de kant van de Resistance, maar ook een Defector. De andere Imperials weten NIET wie de Resistance Imperial is. (nooit)
* Imperial Defector: Aan de kant van de Imperials, maar ook een Defector. De andere Imperials weten wie de Imperial Defector is, maar niet andersom.
Beide zijn hetzelfde, het enige verschil is de partij in welke deze 2 zitten. In het begin van de 3de, 4de en 5de missie, wordt er 1 kaart gepakt uit een stapeltje van 5 kaarten. Als dit een "Switch Allegiance" is, wisselen beide Defectors van partij en moeten ze de regels volgen van die partij. Als dit "No Switch" is, dan veranderd er niks. De getrokken kaart wordt van verwijderd uit het spel en kan niet opnieuw worden getrokken.
Uitleg Hunter Module: (Een Module is een set extra regels die het spel interessanter maken. Deze overschrijven elke regel van de Resistance regels, maar regels niet vermeld in deze uitleg zijn nog exact hetzelfde als de Resistance uitleg)
Lees
Deze Module is zwaar anders afhankelijk van het aantal spelers. En is meer voor de geavanceerde spelers bedoeld. Volg daarom dit rijtje om te zien welke regels van toepassing zullen zijn bij de voorbereidingen:
5+ Spelers:
* Verander 1 "Resistance" Character Card naar een "Resistance Hunter"
* Verander 1 "Resistance" Character Card naar een "Resistance Chief"
* Verander 1 "Imperial" Character Card naar een "Imperial Hunter
* Verander 1 "Imperial" Character Card naar een "Imperial Chief"
7+ Spelers:
* Verander nog 1 "Resistance" Character Card naar een "Resistance Chief"
* Verander nog 1 "Imperial" Character Card naar een "Resistance Chief"
8+ Spelers:
* Maak bekend aan beide "Resistance Chief" de identiteit van de andere Chief.
Naast dat de Leider mensen kiest om op missie te gaan, zal de Leider ook een Onderzoeker moeten kiezen, dit moet aan een speler die niet op missie zal gaan.
(Deze regel is NIET van toepassing met 5-6 Spelers) Als een speler op missie gaat, krijgt die nu een 3de keuze, namelijk de Chief Fail). Keuzes om te maken zijn nu:
* Indien speler Resistance is: Success
* Indien speler Imperial is maar GEEN chief: Fail
* Indien speler Imperial Chief is: Chief Fail
(Een Chief Fail telt als een gewone Fail)
Als een missie succesvol is, mag de Leider die het team heeft gemaakt 1 speler uit kiezen om te onderzoeken. (dit hoeft niet perse de onderzoeker te zijn)
Als een missie faalt, dan mag de persoon die Onderzoeker 1 speler uit kiezen om te onderzoeken.
Als een speler wordt onderzocht, moet die de volgende kaart laten zien.
Bij 5 - 6 Spelers:
* Als de speler geen Chief is, geeft die "Geen Chief" aan.
* Als de speler een Chief is, geeft die "Chief" aan.
Bij 7+ Spelers:
* Als de speler geen Chief is, geeft die "Geen Chief" aan.
* Als de speler een Resistance Chief is, geeft die aan dat die een Resistance Chief is
* Als de speler een Imperial Chief is, geeft die aan dat die een Imperial Chief is
Wanneer een partij 3 punten heeft verzameld (of meer), winnen ze niet meer. Maar dan wordt de Hunter van de "gewonnen" partij bekend gemaakt. Deze kiest dan 1 speler uit die de speler denkt dat die een "Chief" is van de andere partij, als dit correct is, dan wint de partij van de Hunter. Als dit fout is, dan wordt het resultaat van deze missie omgedraaid en gaat het spel verder. Indien de andere partij hierdoor gewonnen heeft, gaat dit heen en weer totdat een Chief is onthuld.
De Imperial Hunter heeft het recht om eerder te beschuldigen dan de Resistance, maar dit mag alleen als een Faal is geweest terwijl deze Hunter niet met de missie mee mocht gaan. Indien fout, gaat het spel gewoon verder (met de kennis dat de Hunter zichzelf heeft bekendgemaakt).
Tenslotte zijn er nog wat extra rollen in deze Module, die andere spelers kunnen hebben.
Resistance: (Deze rollen vervangen een Resistance kaart)
* Dummy Agent: Doet zich voor als Chief tijdens het onderzoek maar als die wordt beschuldigt door een Hunter telt dit als een mis.
* Coordinator: Is bekend bij de Resistance Chiefs (de Coordinator zelf weet niet wie de Resistance Chief is). Geeft ook "Geen Chief" aan, maar als die wordt beschuldigt, telt dit alsof een Chief is gevonden.
* Pretender (vereist Imperial Deep Agent): Doet zich voor als een Imperial Deep Agent naar de Imperials.
Imperials:
(Deze rollen vervangen een Imperial kaart)
* Deep Agent: Weet niet wie de andere Imperials zijn, maar de Imperials weten wel wie de Deep Agent is. Mag eenmalig tijdens het spel, als een team is besloten maar nog NIET is gestemd zichzelf onthullen en 1 persoon aanwijzen, als deze persoon de Pretender is, wisselen de rollen. Dit mag maar 1x in het gehele spel worden gedaan.
Forum Resistance Regels:
Indien je niet mee doet aan dit spel, gelieve hier niet in te posten of overleggen met een speler over dit spel.
Het is niet toegestaan buiten dit topic om contact te zoeken met de mede-spelers over dit spel. Dit geldt OOK voor de Imperial spelers! Alle contact verloopt via dit topic en/of de spelleider. Andere methodes om contact te zoeken met medespelers zijn niet toegestaan. Je mag wel op andere methodes contact zoeken met de spelleider. Als je iemand in het echt kent wie dit spel ook speelt, praat dan niet over dit potje met die persoon in het echte leven. Ik vertrouw er ook op dat jullie niet op elkaar's account inloggen om even snel de rol te weten :).
Dit Spel: Module(s):
Assassin Module
Rollen: The Resistance
1x Commander
1x Bodyguard
2x Resistance
Deelnemers:
01. Thels
02. Koekjesfabriek
03. Legioen
04. 123berber
05. PleeBoy89
06. Dominique87
07. Tetmiera Potentiële vervangers zijn altijd welkom om te PMen naar de spelleider. Als een speler dan weg valt, zal deze persoon het overnemen.
Spelleider specific: (Enkele regels van de spelleider zelf)
Lees
Deadline Regels:
* Deadlines kunnen worden verlengt indien nodig, maar ik ga ervanuit dat het haast niet nodig zal zijn.
Leiderschap Regels:
* De 1ste Leider van het spel wordt besloten op een willekeurige wijze, namelijk door random.org.
* Deadline voor Leider Fase is 48 uur!
* De Leider beslist wie op missie gaan door middel van de nicknames van de spelers dikgedrukt achter te laten op het Forum, zolang de deadline nog loopt kan dit nog ten alle tijden veranderen.
* Als de Leider een dikgedrukte *FINAL* achterlaat in een post, is het besluit verzekerd en gaat het spel direct verder met het gekozen team.
Stemmen Regels:
* Deadline voor Stemmen is 72 uur!
* Iedereen levert zijn/haar officiele stem in prive naar de spelleider. Na de deadline zal de spelleider de resultaten bekend maken, samen met informatie over wat iedereen heeft gestemd.
* Als ik van alle spelers die stemmen heb ontvangen, gaat het spel direct door.
* Stemmen mogen worden veranderd ten alle tijden voor de deadline of voordat ik alle stemmen binnen heb. Zelfs al heb ik alle stemmen al binnen, zolang ik nog niet online ben geweest om te updaten, mag je je stem nog aanpassen.
* Als je niet aan de deadline voldoet, krijg je eerst een waarschuwing (je stem wordt dan ook als TEGEN beschouwd), 2 waarschuwingen = vervanging.
Resultaten Regels:
* Of iemand Success of Faal kiest moet worden gePMed naar de spelleider. De resultaten worden dan bekend gemaakt als alles binnen is.
Assassin Module Regels:
* Iedereen mag overleggen met alle andere spelers
* Op het einde als Resistance wint, maakt de spelleider de identiteit van de Assassin bekend (en ALLEEN die). Deze speler krijgt dan een deadline van 96 uur om een persoon neer te schieten (niet voldoen aan de deadline betekend een MISS).
* De Assassin (en alleen de Assassin) beslist de keuze door middel van dikgedrukt de naam van een speler achter te laten.
* Als er geen teken van zekerheid is, zal de spelleider vragen om zekerheid, indien het niet is gegeven binnen de deadline, zal die persoon toch worden neergeschoten op de deadline, als dit is gegeven. Dan maakt de spelleider de rol van de persoon bekend die is geschoten en eindigt het spel.
Geschiedenis
Pre-Game
* 29-12-2015 - 09:21 uur: Topic gemaakt en opgestuurd voor accept
* 04-01-2016 - 12:00 uur: Spel gestart
Waar zijn we op dit moment mee bezig?
Inschrijvingen
Op dit moment zijn we nog bezig met de inschrijvingen van het spel. We gaan starten op 4 januari 2016 (niet eerder) zodat iedereen toch nog genoeg kans heeft om nieuwjaar te vieren zonder enige problemen. Als je wilt meedoen, volg dan de instructies op te lezen in Ronde 4.