كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين
هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك
lundi 23 novembre 2015
[The Resistance] Round 4
PRE-TOPIC: Dit is eigenlijk gewoon Avalon! Dus als je die regels kent, ken je deze regels ook.
Introductie: Hartelijk welkom in een dystopie waarin een corrupte overheid het leven van de gewone burgers zo slecht heeft gemaakt, dat sommige van ons deze overheid proberen neer te halen. Maar zonder het te weten zijn we geïnfiltreerd door loyale overheids agenten in vermomming. We gaan erachter komen wie een imperial is van de overheid, en wie een onderdeel is van de Resistance!
Uitleg Resistance: (Dit zijn eigenlijk de basis-regels van het spel)
Lees
Aan het begin van het spel wordt iedereen verdeeld in twee teams: Resistance (goed) en Imperials (slecht). De Resistance leden zijn in de meerderheid, maar weten niet van elkaar wie ze zijn. De Imperial leden weten wel wie de andere zijn.
De spelleider beslist dan willekeurig een speler uit die als 1ste een Leider mag zijn. De Leider beslist dan welke spelers er op missie gaan, het aantal spelers die op missie gaan zal staan op de playmat. Zodra deze Leider heeft besloten, wordt er gestemd.
Iedere speler kan dan APPROVE (voor) of DENIAL (tegen) de missie stemmen, als een missie APPROVE is, dan zal de missie doorgaan, als het DENIAL is dan wordt het Leiderschap opgeschoven en een nieuwe Leider beslist dan welke spelers op missie gaan. Indien het gelijkspel is, zal de missie altijd als DENIAL worden beschouwd. LET OP: Als er 5 missies achter elkaar DENIAL wordt gestemd, winnen de Imperials.
Eenmaal als een missie is APPROVE gestemd, dan gaan de gekozen spelers op een missie, ze beslissen dan elk of ze deze missie SUCCESS of FAILURE willen geven. Spelers die bij de Resistance horen moeten echter altijd voor SUCCESS kiezen, terwijl Imperial spelers kunnen kiezen tussen zowel SUCCESS of FAILURE. Deze keuzes worden bekend gemaakt (maar niet wie welke keuze heeft gemaakt). Als er 1 FAILURE tussen de resultaten zit, dan is de missie gefaald en hebben de Imperials 1 punt. Als alle resultaten SUCCESS zijn dan krijgt de Resistance 1 punt. LET OP: Vanaf 7 spelers: Als de 4de missie maar 1 FAILURE heeft, telt dit toch als een punt voor Resistance. Deze missie heeft namelijk 2 FAILURE nodig om een punt te geven aan de Imperials.
De partij wie het 1ste 3 punten heeft verzameld, heeft gewonnen!
Uitleg Assassin Module: (Een Module is een set extra regels die het spel interessanter maken. Deze overschrijven elke regel van de Resistance regels, maar regels niet vermeld in deze uitleg zijn nog exact hetzelfde als de Resistance uitleg)
Lees
De Assassin Module introduceerd nieuwe rollen in het spel:
Resistance: (Deze rollen vervangen een Resistance kaart)
* Commander (verplicht): Weet wie allemaal een Imperial zijn (behalve de Deep Spy indien in het spel)
* Bodyguard: Weet wie de Commander is
Imperials:
(Deze rollen vervangen een Imperial kaart)
* Assassin (verplicht): Indien Resistance wint, mag deze rol zichzelf bekend maken en 1 speler uitkiezen, indien deze speler Commander is, winnen de Imperials alsnog.
* False Commander (vereist Bodyguard): Doet zich voor als Commander bij de Bodyguard (de Bodyguard ziet nu beide spelers, maar weet niet welke nu de Commander is en welke de False Commander)
* Deep Spy: Onzichtbaar voor de Commander
* Hidden Spy: Onzichtbaar voor de andere Imperials maar weet zelf wel wie de Imperials zijn
Op het einde van het spel, indien de Resistance het spel wint, zal de Assassin nog 1 speler mogen aanwijzen, als deze speler de Commander is, winnen de Imperials alsnog.
Forum Resistance Regels:
Indien je niet mee doet aan dit spel, gelieve hier niet in te posten of overleggen met een speler over dit spel.
Het is niet toegestaan buiten dit topic om contact te zoeken met de mede-spelers over dit spel. Dit geldt OOK voor de Imperial spelers! Alle contact verloopt via dit topic en/of de spelleider. Andere methodes om contact te zoeken met medespelers zijn niet toegestaan. Je mag wel op andere methodes contact zoeken met de spelleider. Als je iemand in het echt kent wie dit spel ook speelt, praat dan niet over dit potje met die persoon in het echte leven. Ik vertrouw er ook op dat jullie niet op elkaar's account inloggen om even snel de rol te weten :).
Dit Spel: Module(s):
Assassin Module
Rollen: The Resistance
1x Commander
1x Bodyguard
4x Resistance
Deelnemers:
1.
2.
3. Thels
4. Tetmiera
5. Dominique87
6. madelon93
7. Svenke
8.
9.
10. Legioen Meedoen? Copy paste dan de vorige keer dat dit genoemd is, en zet je eigen nickname ertussen!
Spelleider specific: (Enkele regels van de spelleider zelf)
Lees
Deadline Regels:
* Indien Zondag in de deadline zit, zal ik de deadline verlengen met 24 uur.
* Als je niet voldoet aan een deadline (welke dan ook) dan krijg je een waarschuwing en sta je dus open om vervangen te worden.
Leiderschap Regels:
* Deadline voor Leiderschap is 24 uur!
* De Leider beslist welke spelers doorgaan op missie, dit wordt gedaan door de spelers wie op missie gaan dikgedrukt achter te laten in een post.
* Als ik een teken van zekerheid ontvang van de Leider, dan gaat het spel direct verder
* Als de Leider niet aan de deadline voldoet: Zal de missie worden beschouwd als TEGEN. Als het de 5de missie is, dan wordt die doorgegeven aan een nieuwe Leider en wordt het beschouwd alsof het niet telt.
Stemmen Regels:
* Deadline voor Stemmen is 48 uur!
* Ook de Leider moet meestemmen met de rest!
* Iedereen levert zijn/haar officiele stem in prive naar de spelleider. Na de deadline zal de spelleider de resultaten bekend maken.
* Als ik een teken van zekerheid ontvang van ALLE spelers via PM of het topic (maakt dus niet uit), dan wordt de deadline verkort
* Indien je niet aan de deadline voldoet: Zal je altijd TEGEN stemmen.
Resultaten Regels:
* Deadline voor Resultaten is 24 uur!
* Als ik een teken van zekerheid ontvang, dan wordt de deadline verkort
* Als een speler niet aan de deadline voldoet: Zal een Resistance-Speler ALTIJD kiezen voor SUCCESS en een Imperial-Speler ALTIJD kiezen voor FAILURE.
Assassin Module Regels:
* Iedereen mag overleggen met alle andere spelers
* Op het einde als Resistance wint, maakt de spelleider de identiteit van de Assassin bekend (en ALLEEN die). Deze speler krijgt dan een deadline van 24 uur om een persoon neer te schieten (niet voldoen aan de deadline betekend een MISS).
* De Assassin (en alleen de Assassin) beslist de keuze door middel van dikgedrukt de naam van een speler achter te laten.
* Als er geen teken van zekerheid is, zal de spelleider vragen om zekerheid, indien het niet is gegeven binnen de deadline, zal die persoon toch worden neergeschoten op de deadline, als dit is gegeven. Dan maakt de spelleider de rol van de persoon bekend die is geschoten en eindigt het spel.
Waar zijn we op dit moment mee bezig?
Bezig met Inschrijvingen!
Als je wilt meedoen, voeg dan alsjeblieft je naam toe aan deze lijst (locatie maakt niet uit, dit beslist alleen de volgorde voor leiderschap):