عيد مبارك سعيد

[إسمك هنا]

كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين

هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك






































































mardi 20 octobre 2015

Gameplay Geluk een te grote factor?

Beste grepolis spelers,

De laatste paar dagen, sinds dat mijn BB op Pella voorbij is loop ik tegen een probleem aan die ik lange tijd niet heb gehad. In de mid-late game is geluk niet zo'n grote factor aangezien hier veel meer aanvallen aan te pas komen per overname en het geluk een trend richting 0 heeft. Echter in de early game is geluk een enorme factor die het lot van een speler voor de volgende paar weken kan bepalen. Het idee is dan ook om geluk terug te brengen van een maximum van +30/-30 tot een lager maximum.

Ik zal uitleggen waarom early game geluk zo'n grote factor is. Ik heb zojuist het gemiddelde van al mijn 83 gevechtsrapporten berekend, ik kom hierbij uit op een gemiddelde van -2,9%, een afwijking van ongeveer 10%. Dit vind ik ook totaal niet erg, een afwijking van 10% is normaal in mijn ogen, natuurlijk heeft dit mij veel gekost die -2,9% en zou ik +2,9% leuker vinden maar dat is niet zo.

Echter, het gaat niet alleen om het gemiddelde maar ook over de aanvallen. Zo ben ik gisteren nog 50VS kwijtgeraakt met -29 en vandaag nog eens 70VS met -19 (grote getallen voor de early game). Als men 20VS aanvallen uitvoert met volle VS steden dan maakt op 2 aanvallen zulke geluksgetallen niets uit, dit word gecompenseerd door alle andere aanvallen maar in de early game waar VS zoveel uitmaakt is dit echt catastrofaal voor een speler, een vloot van 120VS is op deze manier maar effectief circa 90VS waard.

Ik heb nog meer voorbeelden maar dan word mijn verhaal te lang, het kan natuurlijk ook omgedraaid dat men hierdoor een stad verliest ;).

Waarom word deze geluksfactor niet verlaagd? Als het goed is ligt het gemiddelde geluk rond de 0%, dit zal niet veranderen door deze aan beide kanten omlaag te doen (naar bijvoorbeeld +/-20 of +/-10) en aangezien de focus van Innogames de laatste 2 jaar meer op de early game ligt lijkt mij dit in lijn met het plan dat Innogames uitstippelt voor dit spel. Immers word de early game zo beter speelbaar.

Misbruikpreventie
NVT

Plaatjes/voorbeelden
NVT

Samenvatting
Dit idee moet volgens mijn mening doorgevoerd worden omdat dit de early game beter speelbaar maakt, op dit moment vind ik geluk een te grote factor hebben in dit gedeelte van het spel.

Met vriendelijke groeten,
Alpel

P.S. Zeg me asjeblieft niet dat ik 'salty' ben omdat ik - geluk heb op een aantal aanvallen, ik speel dit spel 5 jaar en ik zal het ook blijven spelen maar ik vind dit een groot probleem met het spel en geen toegevoegde waarde. Ik zou dan ook graag geen post zien dat ik me maar moet vermannen en die - geluk moet nemen zoals het is, liever zie ik een discussie over de voor en nadelen hiervan en of dit een goed idee is.... maar dit forum kennende negeert iedereen mijn wens :)


Gameplay Geluk een te grote factor?

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Fourni par Blogger.

أرشيف المدونة الإلكترونية

التسميات

Signaler un abus

Articles les plus consultés

من أنا

إسمك هنا



شارك عبر الماسنجر شارك عبر الواتساب