Ridders van Rome 2.0
Verhaal:
Verhaal:
Spoiler
December 1186, het Heilige Land
Het Heilige Land is in het bezit van de katholieke kerk. Overal hebben ridders afkomstig uit Europa nieuwe stadstaatjes gesticht. Dit zijn individuen die men in het thuisland liever kwijt dan rijk was. Sommige van hen zijn naar dit nieuwe land getrokken omdat zij uit waren op rijkdom en macht. Andere zijn fanatieke christenen die zich hier uit pure geloofsovertuiging zijn gaan vestigen.
Nu de Saracenen zijn verjaagd en er een periode van vrede heeft geheerst, wordt duidelijk dat alle ridders een geheime agenda hebben. En zijn het wel allemaal Europeanen..? Dit keer zal het er om gaan spannen in een interne strijd...
Het Heilige Land is in het bezit van de katholieke kerk. Overal hebben ridders afkomstig uit Europa nieuwe stadstaatjes gesticht. Dit zijn individuen die men in het thuisland liever kwijt dan rijk was. Sommige van hen zijn naar dit nieuwe land getrokken omdat zij uit waren op rijkdom en macht. Andere zijn fanatieke christenen die zich hier uit pure geloofsovertuiging zijn gaan vestigen.
Nu de Saracenen zijn verjaagd en er een periode van vrede heeft geheerst, wordt duidelijk dat alle ridders een geheime agenda hebben. En zijn het wel allemaal Europeanen..? Dit keer zal het er om gaan spannen in een interne strijd...
Wat is hetzelfde als iedere andere Ridders van Rome?
Spoiler
Basisuitleg:
Spoiler
Elke nacht krijgt iedereen 20 actiepunten. Die 20 actiepunten moet men elke nacht besteden aan acties; men kan ze niet bewaren. De acties moeten privé worden opgestuurd aan de spelleiding. Na de deadline voor elke nacht openbaart de spelleiding wat de acties van iedereen waren en wat daar de gevolgen van zijn.
Ook heeft elke speler een geheime rol. De rol vertelt de speler wat zijn of haar doel is in het spel. Aanvankelijk weet niemand elkaars rol, ook niet spelers die met elkaar mee winnen. Als spelers sterven, wordt hun rol geopenbaard.
Ook heeft elke speler een geheime rol. De rol vertelt de speler wat zijn of haar doel is in het spel. Aanvankelijk weet niemand elkaars rol, ook niet spelers die met elkaar mee winnen. Als spelers sterven, wordt hun rol geopenbaard.
Acties:
Spoiler
Je hebt verschillende soorten acties.
Allereerst heb je de gevechtsacties. Dit zijn acties waarmee je andere spelers kunt doden of waarmee je jezelf beschermt als je aangevallen wordt. Als je gedood wordt, lig je meteen uit het spel.
Ook heb je biedacties. Elke nacht zijn er items waar je op kunt bieden. Voor alles geldt: de speler de het meeste biedt, krijgt het item. Als twee spelers evenveel bieden, krijgen zij het item geen van beiden.
Alle acties tijdens de nacht zijn openbaar, maar niet alle consequenties ervan. Zo kun je bieden op kistjes waarin random voorwerpen zitten. Men weet dan niet wat jij krijgt.
Ook kun je de Heilige Graal proberen te bemachtigen of beschermen. Je kunt drie dingen doen:
1) De Heilige Graal proberen te veroveren. De persoon die hiertoe de meeste punten inzet, wint de Heilige Graal.
2) De Heilige Graal beschermen.
3) Bescherming afbreken.
Als het totaal aantal ingezette beschermende punten maal 1,5 gelijk of groter is dan het totaal aantal bescherming afbrekende punten plus het hoogste bod op de Heilige Graal, kan de Heilige Graal niet veroverd worden.
Allereerst heb je de gevechtsacties. Dit zijn acties waarmee je andere spelers kunt doden of waarmee je jezelf beschermt als je aangevallen wordt. Als je gedood wordt, lig je meteen uit het spel.
Ook heb je biedacties. Elke nacht zijn er items waar je op kunt bieden. Voor alles geldt: de speler de het meeste biedt, krijgt het item. Als twee spelers evenveel bieden, krijgen zij het item geen van beiden.
Alle acties tijdens de nacht zijn openbaar, maar niet alle consequenties ervan. Zo kun je bieden op kistjes waarin random voorwerpen zitten. Men weet dan niet wat jij krijgt.
Ook kun je de Heilige Graal proberen te bemachtigen of beschermen. Je kunt drie dingen doen:
1) De Heilige Graal proberen te veroveren. De persoon die hiertoe de meeste punten inzet, wint de Heilige Graal.
2) De Heilige Graal beschermen.
3) Bescherming afbreken.
Als het totaal aantal ingezette beschermende punten maal 1,5 gelijk of groter is dan het totaal aantal bescherming afbrekende punten plus het hoogste bod op de Heilige Graal, kan de Heilige Graal niet veroverd worden.
Gevechten:
Spoiler
Aanvallen: Je kunt een persoon aanvallen. 1 actiepunt levert 1 aanvalspunt op.
Verdedigen: Je kunt jezelf verdedigen. 1 actiepunt levert 1,5 verdedigingspunten op.
Groepsverdedigen: Je stuurt op dat je jezelf met een ander groepsverdedigt. De groepsverdediging telt alleen als de ander ook instuurt dat-ie met jou verdedigt. Als die ander er minder punten voor gebruikt, gebruik jij er evenveel actiepunten voor als die ander. In de onderstaande tabel staat hoe veel ingezonden actiepunten hoe veel verdedigingspunten opleveren voor beide spelers. Deze verdedigingspunten tellen echter niet voor aanvallen van de speler die jij verdedigt tegen jou.
Natuurlijk kun je verschillende groepsverdedigingen doen met verschillende personen en daarnaast ook gewoon verdedigen. Alle verdedigingspunten die dit opleveren, worden voor jou bij elkaar opgeteld.
Als een speler meer aanvalspunten tegen jou instuurt dan jij verdedigingspunten hebt, ben jij dood en krijgt die ander al jouw items plus de helft van jouw actiepunten extra voor elke volgende dag. Als meerdere spelers jou kunnen doden, telt de speler die het meeste meer dan feitelijk nodige aanvalspunten had.
'Groeps'aanvallen: Spelers kunnen ook insturen dat ze je met een bepaalde groep aanvallen. Als de hele groep dat doet (en iedereen de juiste namen van de groep vermeldt), worden al hun aanvalspunten bij elkaar opgeteld. Zo niet, dan telt er geen enkele aanval. Als je dood bent, worden je items zo eerlijk mogelijk verdeeld over de groep, onafhankelijk van ieders aandeel.
Dus: De groep die jou met het meeste aanvalspunten aanvalt, krijgt alles, maar binnen die groep wordt alles gelijk verdeeld over de spelers.
Verdedigen: Je kunt jezelf verdedigen. 1 actiepunt levert 1,5 verdedigingspunten op.
Groepsverdedigen: Je stuurt op dat je jezelf met een ander groepsverdedigt. De groepsverdediging telt alleen als de ander ook instuurt dat-ie met jou verdedigt. Als die ander er minder punten voor gebruikt, gebruik jij er evenveel actiepunten voor als die ander. In de onderstaande tabel staat hoe veel ingezonden actiepunten hoe veel verdedigingspunten opleveren voor beide spelers. Deze verdedigingspunten tellen echter niet voor aanvallen van de speler die jij verdedigt tegen jou.
Spoiler
Aantal actiepunten | Aantal verdedigingspunten |
1 | 1 .5 |
2 | 4 |
3 | 7 |
4 | 11 |
5 | 15 |
>5 | Actiepunten x 3 |
Natuurlijk kun je verschillende groepsverdedigingen doen met verschillende personen en daarnaast ook gewoon verdedigen. Alle verdedigingspunten die dit opleveren, worden voor jou bij elkaar opgeteld.
Als een speler meer aanvalspunten tegen jou instuurt dan jij verdedigingspunten hebt, ben jij dood en krijgt die ander al jouw items plus de helft van jouw actiepunten extra voor elke volgende dag. Als meerdere spelers jou kunnen doden, telt de speler die het meeste meer dan feitelijk nodige aanvalspunten had.
'Groeps'aanvallen: Spelers kunnen ook insturen dat ze je met een bepaalde groep aanvallen. Als de hele groep dat doet (en iedereen de juiste namen van de groep vermeldt), worden al hun aanvalspunten bij elkaar opgeteld. Zo niet, dan telt er geen enkele aanval. Als je dood bent, worden je items zo eerlijk mogelijk verdeeld over de groep, onafhankelijk van ieders aandeel.
Dus: De groep die jou met het meeste aanvalspunten aanvalt, krijgt alles, maar binnen die groep wordt alles gelijk verdeeld over de spelers.
Voorwerpen:
Spoiler
Spelers mogen, zo lang zij in leven zijn, items weggegeven aan anderen middels een PM aan de spelleiding. Dit wordt dan niet openbaar gemaakt.
Kist
Hier zit een random item in. Je medespelers zijn er niet van op de hoogte welk. De items zitten er in volgens de volgende kansverdeling:
Akte
Wie een akte in zijn bezit heeft, zal, wanneer hij iemand doodt, 2x zo veel extra actiepunten per dag krijgen dan anders.
Huurling
Dit item kun je voor één nacht inzetten. Een huurling zal jou en maximaal vier andere spelers naar keuze verdedigen met +5 verdedigingspunten. Als de huurling wordt aangevallen met meer dan 4 aanvalspunten, telt de verdediging niet. (Spelers kunnen ten alle tijde insturen dan ze de huurling willen aanvallen, of hij er in zit of niet. Als er meerdere huurlingen in de nacht meedoen, wordt er een random huurling gekozen.)
Katana
Dit item kun je voor één nacht inzetten. Als je dit inzet, zijn aanvalspunten 2x zo goedkoop, maar verdedigingspunten – beide soorten – 4x zo duur.
Loper
Overdag kun je dit inzetten middels een PM aan de spelleiding. Je ontvangt dan de lijst van items van drie random andere levende spelers.
Sleutel
Met een sleutel kun je de volgende nacht bieden op de items waar een sleutel voor benodigd is.
Grendel
Met een grendel in je bezit zal de kans dat een persoon met een loper jou ziet, 0 zijn.
Stuk land
Met een stuk land krijg je elke volgende nacht 4 actiepunten extra te besteden.
Zienersbeurt
Overdag kun je de rol van een speler naar keuze opvragen, middels een PM aan de spelleiding.
Zienersbeurt Rol
Overdag kun je een rol opsturen aan de spelleiding. Je krijgt dan de naam van een willekeurige levende speler welke deze rol ook heeft. Als je je eigen rol opstuurt, kun je op deze wijze ook jezelf zien.
Dorpsgekbeurt
Overdag kun je de namen van 3 levende spelers sturen naar de spelleiding. Je krijgt dan hun 3 rollen terug in willekeurige volgorde.
Zak met edelstenen
Hier zit 3x random één van de volgende drie dingen in: 3 parels, 2 robijnen en 1 diamant. Je medespelers weten niet wat je hebt gekregen.
Kist
Hier zit een random item in. Je medespelers zijn er niet van op de hoogte welk. De items zitten er in volgens de volgende kansverdeling:
Spoiler
Geheim :o (Of wordt nog toegevoegd. Afhankelijk of Rabbid het zich herrinerd dit te doen x) )
Akte
Wie een akte in zijn bezit heeft, zal, wanneer hij iemand doodt, 2x zo veel extra actiepunten per dag krijgen dan anders.
Huurling
Dit item kun je voor één nacht inzetten. Een huurling zal jou en maximaal vier andere spelers naar keuze verdedigen met +5 verdedigingspunten. Als de huurling wordt aangevallen met meer dan 4 aanvalspunten, telt de verdediging niet. (Spelers kunnen ten alle tijde insturen dan ze de huurling willen aanvallen, of hij er in zit of niet. Als er meerdere huurlingen in de nacht meedoen, wordt er een random huurling gekozen.)
Katana
Dit item kun je voor één nacht inzetten. Als je dit inzet, zijn aanvalspunten 2x zo goedkoop, maar verdedigingspunten – beide soorten – 4x zo duur.
Loper
Overdag kun je dit inzetten middels een PM aan de spelleiding. Je ontvangt dan de lijst van items van drie random andere levende spelers.
Sleutel
Met een sleutel kun je de volgende nacht bieden op de items waar een sleutel voor benodigd is.
Grendel
Met een grendel in je bezit zal de kans dat een persoon met een loper jou ziet, 0 zijn.
Stuk land
Met een stuk land krijg je elke volgende nacht 4 actiepunten extra te besteden.
Zienersbeurt
Overdag kun je de rol van een speler naar keuze opvragen, middels een PM aan de spelleiding.
Zienersbeurt Rol
Overdag kun je een rol opsturen aan de spelleiding. Je krijgt dan de naam van een willekeurige levende speler welke deze rol ook heeft. Als je je eigen rol opstuurt, kun je op deze wijze ook jezelf zien.
Dorpsgekbeurt
Overdag kun je de namen van 3 levende spelers sturen naar de spelleiding. Je krijgt dan hun 3 rollen terug in willekeurige volgorde.
Zak met edelstenen
Hier zit 3x random één van de volgende drie dingen in: 3 parels, 2 robijnen en 1 diamant. Je medespelers weten niet wat je hebt gekregen.
Q & A:
Spoiler
Inactiviteit
Stel, een speler stuurt op een dag niets in. Wat gebeurt er dan met hem?
Een kwart van zijn actiepunten zal worden gebruikt om zichzelf te verdedigen. De overige driekwart zal hij niet gebruiken.
Wat als iemand vervangen moet worden, maar er zijn geen vervangers?
Spelleiders kunnen hier verschillend mee omspringen. Vaak blijft zo'n speler, in tegenstelling tot wat bij Weerwolven van Wakkerdam gebruikelijk is, gewoon leven. Wel kan hij dan gedood worden door een actieve speler.
Acties van sterfgevallen
Stel, je sterft in een nacht. Tellen je andere acties dan nog wel?
Als je sterft, tellen al je je acties niet meer. Dus stel, A zou B doden en B zou C doden, dan doodt A B zonder dat er iets met C gebeurt.
Wat dan als je sterft terwijl je een groepsaanval doet?
De groepsaanval gaat wel door, maar niet met jou er bij. Dus stel, er wordt een groepsaanval gedaan op speler D door de spelers A (met 12 AP), B (met 10 AP) en C (met 8 AP), maar speler C sterft doordat speler E hem doodt. Dan zal dit tellen als een groepsaanval op D door alleen A en B, met in totaal 12 + 10 = 22 AP.
Wat dan als je sterft terwijl je een groepsverdediging doet?
De groepsverdediging gaat niet door, gelijk aan de situatie waarin je helemaal geen groepsverdediging als actie had ingestuurd.
Gevechten
Stel, twee spelers vermoorden elkaar in een nacht. Wat gebeurt er dan?
De speler die het hoogste aantal aanvalspunten plus verdedigingspunten heeft, wint. De ander sterft. Bij gelijkspel wint de speler met het hoogste aantal verdedigingspunten.
Wat dan in de volgende situatie: A doodt B, B doodt C en C doodt A?
Hier geldt: de speler voor wie de som van zijn eigen aanvalspunten plus verdedigingspunten minus de som van de aanvalspunten van degene die hem aanvalt plus de verdedigingspunten van degene die hij zelf aanvalt het grootst is, doodt zijn slachtoffer.
Wat als je één van de spelers doodt die ook een groepsaanval tegen jou doen?
Stel, spelers A, B en C vallen speler D aan, maar speler D valt ook speler C aan. Als het aantal aanvalspunten van A en B samen groter is dan het aantal verdedigingspunten van D, dan sterft D en blijft C leven. Zo niet, dan wordt er verder gekeken: Als het aantal aanvalspunten van A, B en C plus het aantal verdedigingspunten van C groter is dan het aantal verdedigingspunten plus het aantal aanvalspunten van D, dan sterft D. Is dit kleiner, dan sterft C. Bij gelijkspel wint de speler met het hoogste aantal verdedigingspunten.
Wat als meerdere groepen met evenveel aanvalspunten een speler doden?
In dit geval sterft de speler en worden zijn bezittingen zo gelijk mogelijk verdeeld over de verschillende groepen die hem hebben omgebracht. Dus de spelers uit de kleinste aanvalsgroep krijgen hierbij het meest.
Stel, een speler stuurt op een dag niets in. Wat gebeurt er dan met hem?
Een kwart van zijn actiepunten zal worden gebruikt om zichzelf te verdedigen. De overige driekwart zal hij niet gebruiken.
Wat als iemand vervangen moet worden, maar er zijn geen vervangers?
Spelleiders kunnen hier verschillend mee omspringen. Vaak blijft zo'n speler, in tegenstelling tot wat bij Weerwolven van Wakkerdam gebruikelijk is, gewoon leven. Wel kan hij dan gedood worden door een actieve speler.
Acties van sterfgevallen
Stel, je sterft in een nacht. Tellen je andere acties dan nog wel?
Als je sterft, tellen al je je acties niet meer. Dus stel, A zou B doden en B zou C doden, dan doodt A B zonder dat er iets met C gebeurt.
Wat dan als je sterft terwijl je een groepsaanval doet?
De groepsaanval gaat wel door, maar niet met jou er bij. Dus stel, er wordt een groepsaanval gedaan op speler D door de spelers A (met 12 AP), B (met 10 AP) en C (met 8 AP), maar speler C sterft doordat speler E hem doodt. Dan zal dit tellen als een groepsaanval op D door alleen A en B, met in totaal 12 + 10 = 22 AP.
Wat dan als je sterft terwijl je een groepsverdediging doet?
De groepsverdediging gaat niet door, gelijk aan de situatie waarin je helemaal geen groepsverdediging als actie had ingestuurd.
Gevechten
Stel, twee spelers vermoorden elkaar in een nacht. Wat gebeurt er dan?
De speler die het hoogste aantal aanvalspunten plus verdedigingspunten heeft, wint. De ander sterft. Bij gelijkspel wint de speler met het hoogste aantal verdedigingspunten.
Wat dan in de volgende situatie: A doodt B, B doodt C en C doodt A?
Hier geldt: de speler voor wie de som van zijn eigen aanvalspunten plus verdedigingspunten minus de som van de aanvalspunten van degene die hem aanvalt plus de verdedigingspunten van degene die hij zelf aanvalt het grootst is, doodt zijn slachtoffer.
Wat als je één van de spelers doodt die ook een groepsaanval tegen jou doen?
Stel, spelers A, B en C vallen speler D aan, maar speler D valt ook speler C aan. Als het aantal aanvalspunten van A en B samen groter is dan het aantal verdedigingspunten van D, dan sterft D en blijft C leven. Zo niet, dan wordt er verder gekeken: Als het aantal aanvalspunten van A, B en C plus het aantal verdedigingspunten van C groter is dan het aantal verdedigingspunten plus het aantal aanvalspunten van D, dan sterft D. Is dit kleiner, dan sterft C. Bij gelijkspel wint de speler met het hoogste aantal verdedigingspunten.
Wat als meerdere groepen met evenveel aanvalspunten een speler doden?
In dit geval sterft de speler en worden zijn bezittingen zo gelijk mogelijk verdeeld over de verschillende groepen die hem hebben omgebracht. Dus de spelers uit de kleinste aanvalsgroep krijgen hierbij het meest.
Wat is anders als iedere andere Ridders van Rome?
Spoiler
Natuurlijk is dit geen gewone Ridders van Rome. In dit spel krijgt niemand eigenlijk een rol. Iedereen kan eender welke rol aannemen en voor eender welke overwinning gaan. Verder kunnen er geen overwinningen gehaald worden. Het spel blijft duren totdat iemand alle prestaties heeft bepaald of elk soort van prestatie behaald is door eender welk persoon. Tot dan kan iedereen elke prestatie halen. Mocht je daarna nog sterven, heb je toch nog je punten verdient. Hieronder staan alle puntenverdelingen en alle prestaties. Als sommige prestaties toch anders werken dan anderen, staat daar de overige uitleg, zeker goed doorlezen.
Belangrijke noot is dat iedereen nog wel een nationaliteit en geloof heeft. Die heb je dus wel, maar daar hoef je niets mee te doen.
Kathaar Of Katholiek
Bij de start van het spel krijgt iedereen toegestuurd of hij/zij Kathaar of Katholiek is. Wanneer iedereen van de ene groep dood is krijgt de andere groep daar punten van. Afhankelijk of je op dat moment in leven bent, kunnen die punten nog verschillen. De exacte info staat hieronder.
Fransman & Duitser
Dit werkt hetzelfde als bij de geloven, hieronder de puntenverdeling voor deze prestatie.
Tempeliersprestatie
Er kan natuurlijk ook voor de graal gegaan worden. Indien jij de graal te pakken kan krijgen, zal jij een aantal punten krijgen en vanaf dan niets meer met de graal kunnen doen. Verder zal jij ook iedere andere speler die tot dat moment niet voor de graal is gegaan een punt doen verliezen. Vanaf dat je de graal een keer hebt gepakt, zal je dan geen punten meer kunnen verliezen, en ook geen acties met betrekking tot de graal kunnen doen, behalve beschermen.
Eens jij de graal hebt gepakt, verschijnt er uiteraard een nieuwe graal waarop geboden/aangevallen/verdedigt wordt. Dit is dus geen voorwerp dat je bijhoudt.
Diamantprestatie
Je krijgt punten als je 5 diamanten hebt verzameld. Hieronder nog een berekening hoeveel punten je krijgt. Ook verlies je deze edelstenen op het moment dat je deze prestatie behaald. Je kan maximaal 2 edelsteenprestaties voltooien.
Robijnprestatie
Je krijgt punten als je 10 diamanten hebt verzameld. Hieronder nog een berekening hoeveel punten je krijgt. Ook verlies je deze edelstenen op het moment dat je deze prestatie behaald. Je kan maximaal 2 edelsteenprestaties voltooien.
Parelprestatie
Je krijgt punten als je 15 diamanten hebt verzameld. Hieronder nog een berekening hoeveel punten je krijgt. Ook verlies je deze edelstenen op het moment dat je deze prestatie behaald. Je kan maximaal 2 edelsteenprestaties voltooien.
Edelstenenprestatie
Je krijgt punten als je 3 diamanten, 5 robijnen en 8 parels hebt verzameld. Hieronder nog een berekening hoeveel punten je krijgt. Ook verlies je deze edelstenen op het moment dat je deze prestatie behaald. Je kan maximaal 2 edelsteenprestaties voltooien.
Saraceenprestatie
Elke deadline mag je een lijstje met spelers + geloof + nationaliteit insturen. Indien dit klopt, voltooi je deze prestatie. Je krijgt punten op basis van de hoeveelste jij bent die dit instuurt.
Premiejagerprestatie
Voor elke 3 spelers die je uitschakelt krijg je punten.
Activiteitsprestatie
Als je elke deadline instuurt, krijg je punten.
Belangrijke noot is dat iedereen nog wel een nationaliteit en geloof heeft. Die heb je dus wel, maar daar hoef je niets mee te doen.
Kathaar Of Katholiek
Bij de start van het spel krijgt iedereen toegestuurd of hij/zij Kathaar of Katholiek is. Wanneer iedereen van de ene groep dood is krijgt de andere groep daar punten van. Afhankelijk of je op dat moment in leven bent, kunnen die punten nog verschillen. De exacte info staat hieronder.
Fransman & Duitser
Dit werkt hetzelfde als bij de geloven, hieronder de puntenverdeling voor deze prestatie.
Tempeliersprestatie
Er kan natuurlijk ook voor de graal gegaan worden. Indien jij de graal te pakken kan krijgen, zal jij een aantal punten krijgen en vanaf dan niets meer met de graal kunnen doen. Verder zal jij ook iedere andere speler die tot dat moment niet voor de graal is gegaan een punt doen verliezen. Vanaf dat je de graal een keer hebt gepakt, zal je dan geen punten meer kunnen verliezen, en ook geen acties met betrekking tot de graal kunnen doen, behalve beschermen.
Eens jij de graal hebt gepakt, verschijnt er uiteraard een nieuwe graal waarop geboden/aangevallen/verdedigt wordt. Dit is dus geen voorwerp dat je bijhoudt.
Spoiler
Dus stel, achteraf is dit de puntenverdeling, hier zit de tempeliersprestatie nog niet bij.
An: 2
Bert: 3
Caren: 4
Dirk: 5
Maar, Dirk en Caren hebben beide de graal gepakt, en An en bert niet.
Dus, Dirk als eerste, dat levert volgende tussenstand op(met in de simulatie: Graalwinst = + 2):
An: 2 (-1)
Bert: 3 (-1)
Caren: 4(-1)
Dirk: 5(+2)
Daarna pakte Caren hem als 2e:
An: 1 (-1)
Bert: 2 (-1)
Caren: 3(+2)
Dirk: 7
An: 2
Bert: 3
Caren: 4
Dirk: 5
Maar, Dirk en Caren hebben beide de graal gepakt, en An en bert niet.
Dus, Dirk als eerste, dat levert volgende tussenstand op(met in de simulatie: Graalwinst = + 2):
An: 2 (-1)
Bert: 3 (-1)
Caren: 4(-1)
Dirk: 5(+2)
Daarna pakte Caren hem als 2e:
An: 1 (-1)
Bert: 2 (-1)
Caren: 3(+2)
Dirk: 7
Diamantprestatie
Je krijgt punten als je 5 diamanten hebt verzameld. Hieronder nog een berekening hoeveel punten je krijgt. Ook verlies je deze edelstenen op het moment dat je deze prestatie behaald. Je kan maximaal 2 edelsteenprestaties voltooien.
Robijnprestatie
Je krijgt punten als je 10 diamanten hebt verzameld. Hieronder nog een berekening hoeveel punten je krijgt. Ook verlies je deze edelstenen op het moment dat je deze prestatie behaald. Je kan maximaal 2 edelsteenprestaties voltooien.
Parelprestatie
Je krijgt punten als je 15 diamanten hebt verzameld. Hieronder nog een berekening hoeveel punten je krijgt. Ook verlies je deze edelstenen op het moment dat je deze prestatie behaald. Je kan maximaal 2 edelsteenprestaties voltooien.
Edelstenenprestatie
Je krijgt punten als je 3 diamanten, 5 robijnen en 8 parels hebt verzameld. Hieronder nog een berekening hoeveel punten je krijgt. Ook verlies je deze edelstenen op het moment dat je deze prestatie behaald. Je kan maximaal 2 edelsteenprestaties voltooien.
Saraceenprestatie
Elke deadline mag je een lijstje met spelers + geloof + nationaliteit insturen. Indien dit klopt, voltooi je deze prestatie. Je krijgt punten op basis van de hoeveelste jij bent die dit instuurt.
Premiejagerprestatie
Voor elke 3 spelers die je uitschakelt krijg je punten.
Activiteitsprestatie
Als je elke deadline instuurt, krijg je punten.
Discussie Konijnenspelen III - Ridders van Rome 2.0