عيد مبارك سعيد

[إسمك هنا]

كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين

هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك






































































mardi 7 juillet 2015

Weerwolven 89 - De ruimtekolonisten! (Thels)

Alle rollen zijn uniek, tenzij er specifiek bij de rol beschreven staat dat deze meerdere keren in het spel kan zitten.

Team van gezonde ruimtekolonisten (team van burgers)
Deze ruimtekolonisten zijn fris van geest, gezond van lichaam, en ondanks dat het schip is vernietigd, zijn ze klaar om er helemaal tegenaan te gaan, en die kolonie op te zetten voor het grote kolonieschip arriveert. De gezonde kolonisten weten niet welke kolonisten zijn gemuteerd of geïnfecteerd of krankzinnig zijn geworden, maar zullen dit tijdens het spel moeten ontdekken, en proberen deze kolonisten te overmeesteren. De gezonde kolonisten weten niet wie ze wel of niet kunnen vertrouwen, maar sommige van de kolonisten bezitten speciale krachten, terwijl andere kolonisten een voorwerp mee hebben genomen toen ze het schip verlietten.

De gezonde ruimtekolonisten winnen het spel wanneer er alleen nog maar gezonde ruimtekolonisten over zijn.

Gezonde ruimtekolonist (burger)
Gezonde ruimtekolonisten bezitten geen speciale krachten of voorwerpen. Deze rol kan meerdere keren in het spel zitten.

Psychische ruimtekolonisten (zielsverwant)
Psychische ruimtekolonisten bezitten lichte telepathische krachten, die ze beschermen tegen conversie van de zwaar gemuteerde kolonist en geïnfecteerde kolonisten. Als er meerdere psychische kolonisten in het spel zitten, vormen ze ook een mentale link met elkaar, zodat ze verzekerd zijn van elkaars fysieke en mentale gezondheid.

Deze speciale kracht is geen voorwerp, en kan niet worden gestolen. Deze rol kan meerdere keren in het spel zitten. Wanneer deze rol meerdere keren in het spel zit, vernemen alle psychische ruimtekolonisten aan het begin van het spel de identiteit van alle andere psychische ruimtekolonisten.

Ex-criminele ruimtekolonist (dief)
Deze ruimtekolonist was inbreker in een vorig leven, en kan 's nachts stiekem de tent van een andere ruimtekolonist binnen sluipen, om zo het voorwerp van die speler te bestelen, en dat voorwerp later zelf te gebruiken. Helaas beschikt de ex-criminele ruimtekolonist niet over een energiecel, en kan hij of zij elk gestolen voorwerp maximaal één keer gebruiken.

De ex-criminele ruimtekolonist mag elke nacht een andere ruimtekolonist uitkiezen, om het voorwerp van die ruimtekolonist te bestelen. Wanneer het doelwit geen voorwerp bezit, of wanneer het doelwit door een krachtveld wordt beschermd, zal de actie mislukken. De ex-criminele ruimtekolonist is er dan heilig van overtuigd, dat er bij die ruimtekolonist niets te halen valt, en mag deze in een latere nacht niet opnieuw bestelen. Anders zal de ex-criminele ruimtekolonist het voorwerp van het doelwit jatten. Het doelwit is het voorwerp dan kwijt.

Wanneer de ex-criminele ruimtekolonist één of meerdere voorwerpen heeft gestolen, die aan het begin van de nacht geactiveerd moeten worden (krachtveldgenerator, energiezwaard, scheepslog of elektromagnetisch pulswapen), moet de ex-criminele ruimtekolonist beslissen of hij of zij probeert iemand te bestelen, of één van deze voorwerpen in wil zetten. Ongeacht of de ex-criminele ruimtekolonist besluit een andere ruimtekolonist te bestelen, of een voorwerp in te zetten, mogen voorwerpen die niet aan het begin van de nacht geactiveerd hoeven te worden (medikit, laserwapen, antibiotica en explosieven) later alsnog ingezet worden.

De ex-criminele ruimtekolonist mag elk voorwerp slechts éénmaal gebruiken. Wanneer de ex-criminele ruimtekolonist in het bezit van meerdere voorwerpen sterft, en de lijkenpikkende ruimtekolonist het graf van de ex-criminele ruimtekolonist besteelt, zal de lijkenpikkende ruimtekolonist al deze voorwerpen tegelijk stelen. De eigenschap om levende ruimtekolonisten te bestelen is een speciale eigenschap en geen voorwerp, en kan niet worden gestolen door de lijkenpikkende ruimtekolonist.

Ruimtekolonist met krachtveldgenerator (beschermengel)
Deze ruimtekolonist is een wetenschapper die bedreven is met hoog-technologische gadgets, zoals krachtvelden. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat hij of zij besloot op het laatste moment een krachtveldgenerator te demonteren, en deze mee te nemen uit het schip. Deze ruimtekolonist beschikt over een energiecel om de krachtveldgenerator elke dag opnieuw op te laden, maar de energie is slechts sterk genoeg om één tent te beschermen. Helaas voorkomt de magnetische kracht van deze vreemde planeet dat er twee nachten op rij een krachtveld over dezelfde tent geplaatst kan worden.

Het krachtveld beschermt het doelwit tegen de aanval van de gemuteerde ruimtekolonisten, conversie van de zwaar gemuteerde ruimtekolonist en geïnfecteerde ruimtekolonisten, diefstal van de ex-criminele ruimtekolonist, elektromagnetische pulswapens, energiezwaarden en nachtelijke explosieven. Het krachtveld voorkomt geen acties die worden uitgevoerd door het doelwit, en ook biedt het overdag geen bescherming.

De krachtveldgenerator kan worden gestolen door de ex-criminele ruimtekolonist en de lijkenpikkende ruimtekolonist, waarna de ruimtekolonist het voorwerp kwijt is, en geen krachtvelden meer kan plaatsen.

Ruimtekolonist met energiezwaard (gifmenger)
Energiezwaarden zijn niet bedoeld als wapen, maar om vervelende dingen weg te hakken. Zo kan het gebruikt worden om jezelf een pad te banen door een bos van hevige vegetatie. Het kan echter ook gebruikt worden om iemand neer te hakken, en hoewel dat in eerste instantie niet de achterliggende rede van deze ruimtekolonist was om het wapen mee te grissen, kan het zeker wel van nut komen bij alle freaky stuff die gaande is. Helaas beschikt deze ruimtekolonist niet over een energiecel, zodat het voorwerp slechts éénmaal gebruikt kan worden.

De ruimtekolonist mag vanaf de tweede nacht éénmaal 's nachts een andere ruimtekolonist uitkiezen om te vermoorden. Wanneer het doelwit door een krachtveld wordt beschermd, zal de actie mislukken, maar is het energiezwaard wel uitgewerkt. Anders zal het doelwit sterven.

Zolang het energiezwaard nog niet is gebruikt, kan het worden gestolen door de ex-criminele ruimtekolonist en de lijkenpikkende ruimtekolonist, waarna de ruimtekolonist het voorwerp kwijt is, en 's nachts niemand meer kan vermoorden. Wanneer het energiezwaard eenmaal is gebruikt, is het niet langer nuttig, en wordt weggegooid, zodat het ook niet meer gestolen kan worden.

Ruimtekolonist met medikit (genezer)
Deze ruimtekolonist was waarschijnlijk chirurg of iets in die trend, zoals dierenarts. Deze ruimtekolonist heeft tijdens het verlaten van het ruimteschip een medikit meegenomen, die voldoende medicijnen bevat om iemand van het randje van de dood weer terug te halen. De ruimtekolonist maakt elke nacht een ommetje om te kijken of iemand is aangevallen door de gemuteerde ruimtekolonisten, en kan dan de medikit gebruiken om deze ruimtekolonist in leven te houden. Er zijn echter slechts genoeg medicijnen om slechts één ruimtekolonist te redden. Tevens doodt een energiezwaard te snel, zodat slachtoffers van een energiezwaard niet door een medikit gered kunnen worden.

De ruimtekolonist met medikit verneemt elke nacht wie er is aangevallen door de gemuteerde ruimtekolonisten, en moet dan besluiten het slachtoffer al dan niet te redden. De ruimtekolonist mag na het vernemen van deze informatie niet langer posten of privé overleggen, ook niet met het slachtoffer, behalve natuurlijk met de spelleider, tot op het forum de volgende ochtend is aangebroken! Wanneer het slachtoffer is beschermd door het krachtveld, of tevens is vermoord door een energiezwaard, verneemt de ruimtekolonist met medikit niets.

Zolang de medikit nog niet is gebruikt, kan het worden gestolen door de ex-criminele ruimtekolonist en de lijkenpikkende ruimtekolonist, waarna de ruimtekolonist het voorwerp kwijt is, en 's nachts niemand meer kan redden. Wanneer de medikit eenmaal is gebruikt, is het niet langer nuttig, en wordt weggegooid, zodat het ook niet meer gestolen kan worden.

Ruimtekolonist met scheepslog (waarzegger)
Deze ruimtekolonist was zo helder om op het laatste moment het scheepslog van het ruimteschip over te zetten naar een handdevice. Helaas is het scheepslog versleuteld, en kost het veel tijd en energie om de data te ontcijferen, en uit te vinden wie om welke reden op de missie is meegenomen, wie tijdens de reis gemuteerd of geïnfecteerd is geraakt, en wie op het laatste moment welk voorwerp heeft meegenomen. Per etmaal kan er van slechts één ruimtekolonist de gegevens worden verkregen.

De ruimtekolonist mag elke nacht een andere ruimtekolonist uitkiezen, om achter de rol van die ruimtekolonist te komen. Het krachtveld biedt geen bescherming tegen deze actie. Het scheepslog bevat de informatie die relevant was op het moment dat het schip werd verlaten, dus conversies van de zwaar gemuteerde ruimtekolonist en geïnfecteerde ruimtekolonisten, alsmede gebruik en diefstal van voorwerpen, zijn niet in het scheepslog verwerkt. Geconverteerde rollen zien er dus zo uit als de originele rol van die speler. De licht gemuteerde ruimtekolonist en de eerste geïnfecteerde ruimtekolonist staan in het scheepslog beschreven als gezonde ruimtekolonist.

Het scheepslog kan worden gestolen door de ex-criminele ruimtekolonist en de lijkenpikkende ruimtekolonist, waarna de ruimtekolonist het voorwerp kwijt is, en geen informatie van andere ruimtekolonisten meer op kan vragen.

Ruimtekolonist met laserwapen (beul)
Deze ruimtekolonist werkte terug op aarde als bewaker, politieagent, of misschien wel soldaat. Natuurlijk was het eerste wat deze ruimtekolonist dacht, toen het alarm werd geslagen om het schip te verlaten, om een laserwapen mee te nemen om de orde te handhaven. Dit laserwapen kan 's nachts gebruikt worden om een tegenhanger naar keuze om te leggen. Helaas beschikt deze ruimtekolonist niet over een energiecel, zodat het voorwerp slechts éénmaal gebruikt kan worden.

De ruimtekolonist mag éénmaal overdag een andere ruimtekolonist aanwijzen, die onmiddellijk zal sterven.

Zolang het laserwapen nog niet is gebruikt, kan het worden gestolen door de ex-criminele ruimtekolonist en de lijkenpikkende ruimtekolonist, waarna de ruimtekolonist het voorwerp kwijt is, en overdag niemand meer kan vermoorden. Wanneer het laserwapen eenmaal is gebruikt, is het niet langer nuttig, en wordt weggegooid, zodat het ook niet meer gestolen kan worden.

Ruimtekolonist met antibiotica (priester)
Deze ruimtekolonist heeft op het einde nog een spuit met antibiotica mee gegrist. Hoewel zo'n grote spuit geen pretje is, zullen gezonde en krankzinnige ruimtekolonisten er geen echte last van hebben, terwijl het zulke hevige reacties op zal wekken in de lichamen van gemuteerde en geïnfecteerde ruimtekolonisten, dat deze binnen enkele minuten zullen sterven. Deze ruimtekolonist besluit de spuit als laatste redmiddel te gebruiken. Als er besloten wordt iemand te lynchen, mag de spuit met antibiotica ingezet worden. Wanneer het slachtoffer de antibiotica overleeft, is hij of zij onschuldig en zal uiteindelijk toch niet worden gelyncht.

De ruimtekolonist mag overdag tijdens de lynch een aantal namen doorgeven. Als één van deze namen wordt gelyncht, zal de ruimtekolonist de spuit inzetten, en testen of het slachtoffer onschuldig is, en zo diens leven redden. Zolang de lynch nog niet voorbij is, mag de lijst met namen aangepast worden. Als er geen namen doorgegeven worden, zal de ruimtekolonist de spuit met antibiotica alleen gebruiken wanneer hij of zij zelf gelyncht wordt.

Zolang de spuit met antibiotica nog niet is gebruikt, kan het worden gestolen door de ex-criminele ruimtekolonist en de lijkenpikkende ruimtekolonist, waarna de ruimtekolonist het voorwerp kwijt is, en overdag niemand meer kan vermoorden. Wanneer de spuit met antibiotica eenmaal is gebruikt, is het niet langer nuttig, en wordt weggegooid, zodat het ook niet meer gestolen kan worden.

Ruimtekolonist met explosieven (jager)
Deze ruimtekolonist houdt wel van een flinke ontploffing, en heeft daarom het nieuwste van het nieuwste aan explosieven meegenomen. Helaas is hij of zij tijdens het verlaten van het schip gestruikeld, en bovenop de remote detonator gevallen, die nu aan gruzelementen ligt. De explosieven zijn daarom alleen nog maar rechtstreeks aan te steken, wat dus zijn of haar leven zou kosten. De ruimtekolonist besluit de explosieven te behouden, maar alleen in te zetten wanneer het er naar uit ziet dat hij of zij het niet zal overleven, om zo in kamikaze stijl iemand anders mee te nemen.

De ruimtekolonist met explosieven verneemt wanneer hij of zij komt te overlijden, en kan dan besluiten om zijn of haar explosieven in te zetten om zo iemand anders mee te nemen. De ruimtekolonist is praktisch reeds dood, en mag na het vernemen van deze informatie niet langer posten of privé overleggen, ook niet met het slachtoffer, behalve natuurlijk met de spelleider! Wanneer de ruimtekolonist 's nachts een andere speler aanwijst, die ook is komen te overlijden, of de speler aanwijst die door het krachtveld is beschermd, zal de actie mislukken en zal de ruimtekolonist alleen zichzelf opblazen. De ruimtekolonist mag bij zijn of haar dood besluiten de explosieven niet te gebruiken.

Zolang de explosieven nog niet zijn gebruikt, kunnen ze worden gestolen door de ex-criminele ruimtekolonist en de lijkenpikkende ruimtekolonist, waarna de ruimtekolonist het voorwerp kwijt is, en bij zijn of haar dood niemand meer mee kan nemen. Wanneer de explosieven zijn gebruikt, kunnen ze niet worden gestolen door de lijkenpikkende ruimtekolonist.



Team van gemuteerde ruimtekolonisten (team van weerwolven)
Deze ruimtekolonisten hadden de pech het dichtst bij de beschadiging in de romp te liggen, en hun hersenpan is tijdens de reis half gefrituurd, half gemuteerd door de radiatie. Hoewel de huid zelf redelijk onaangetast is, zijn ze niet echt menselijk meer te noemen. Tevens hebben deze gemuteerde ruimtekolonisten een nieuwe drang naar cannibalisme opgewekt. Niet naar elkaar, want gemuteerd vlees is niet lekker, maar naar de andere, gezonde ruimtekolonisten.

Gemuteerde ruimtekolonisten zijn vanaf het begin van het spel van elkaars identiteit op de hoogte. Elke nacht komen de gemuteerde ruimtekolonisten samen, om zo een slapende kolonist te overvallen en op te eten. Dit is verplicht, maar mislukt als het doelwit van de gemuteerde ruimtekolonisten is beschermd door het krachtveld of wordt genezen met de medikit. Anders zal het doelwit sterven.

Gemuteerde ruimtekolonisten met speciale eigenschappen of voorwerpen mogen naast de aanval ook nog hun eigen actie inzetten. Tevens sterven alle gemuteerde ruimtekolonisten aan de spuit met antibiotica, maar de gemuteerde ruimtekolonisten zijn wel immuun voor infecties van de geïnfecteerde ruimtekolonisten.

De gemuteerde ruimtekolonisten winnen het spel wanneer er alleen nog maar gemuteerde ruimtekolonisten over zijn.

Gemuteerde ruimtekolonist (weerwolf)
Gemuteerde ruimtekolonisten bezitten geen speciale krachten of voorwerpen, afgezien van de mogelijkheid om 's nachts aan te vallen. Hun mutaties zijn uiteindelijk door de scheepscomputer ontdekt, en in het scheepslog opgeslagen. Deze rol kan meerdere keren in het spel zitten.

Licht gemuteerde ruimtekolonist (schaapswolf)
De licht gemuteerde ruimtekolonist lag ietsje verder van de beschadiging van de romp dan de andere gemuteerde ruimtekolonisten. Hierdoor is de mutatie wat minder snel opgekomen, niet door de scheepscomputer ontdekt, en niet in het scheepslog opgeslagen.

De licht gemuteerde ruimtekolonist ziet er voor de ruimtekolonist met scheepslog uit als een gezonde ruimtekolonist. Deze ruimtekolonist telt verder wel als gemuteerde ruimtekolonist, en zal wel sterven aan de spuit met antibiotica.

Zwaar gemuteerde ruimtekolonist (oerwolf)
De zwaar gemuteerde ruimtekolonist lag ietsje dichter bij de beschadiging van de romp dan de andere gemuteerde ruimtekolonisten. Hierdoor is bevat zijn of haar lichaam genoeg radiatie om een andere ruimtekolonist te muteren.

De zwaar gemuteerde ruimtekolonist mag tijdens 1 nacht de naam van een andere ruimtekolonist noemen. Dit mag niet de ruimtekolonist zijn die die nacht wordt aangevallen. Als het doelwit is beschermd door het krachtveld of vermoord door een energiezwaard, mislukt de actie, maar mag de zwaar gemuteerde ruimtekolonist het in een latere nacht opnieuw proberen. Als de actie lukt, wordt het doelwit een licht gemuteerde ruimtekolonist, maar behoudt in het scheepslog zijn of haar originele rol.

De eigenschap om een andere ruimtekolonist te muteren is een speciale eigenschap en geen voorwerp, en kan niet worden gestolen.

Lijkenpikkende ruimtekolonist (grafroverwolf)
De lijkenpikkende ruimtekolonist schroomt er niet voor om elke nacht het graf van een overleden ruimtekolonist op te graven, om te kijken of deze nog een interessant voorwerp bezit, en zich dat dan toe te eigenen, en dat voorwerp later zelf te gebruiken. Helaas beschikt de lijkenpikkende ruimtekolonist niet over een energiecel, en kan hij of zij elk gestolen voorwerp maximaal één keer gebruiken.

De lijkenpikkende ruimtekolonist mag elke nacht een andere overleden ruimtekolonist uitkiezen, om het voorwerp van die overleden ruimtekolonist te bestelen. De lijkenpikkende ruimtekolonist ontvangt dan alle voorwerpen die de overleden ruimtekolonist nog bezat, maar niet de voorwerpen die slechts eenmalig gebruikt konden worden en reeds gebruikt zijn. De lijkenpikkende ruimtekolonist mag diezelfde nacht nog aanvallen.

Wanneer de lijkenpikkende ruimtekolonist één of meerdere voorwerpen heeft gestolen, die aan het begin van de nacht geactiveerd moeten worden (krachtveldgenerator, energiezwaard, scheepslog of elektromagnetisch pulswapen), moet de lijkenpikkende ruimtekolonist beslissen of hij of zij probeert iemand te bestelen, of één van deze voorwerpen in wil zetten. Ongeacht of de lijkenpikkende ruimtekolonist besluit een overleden ruimtekolonist te bestelen, of een voorwerp in te zetten, mogen voorwerpen die niet aan het begin van de nacht geactiveerd hoeven te worden (medikit, laserwapen, antibiotica en explosieven) later alsnog ingezet worden. Ook mag de lijkenpikkende ruimtekolonist diezelfde nacht nog aanvallen.

De lijkenpikkende ruimtekolonist mag elk voorwerp slechts éénmaal gebruiken. Wanneer de lijkenpikkende ruimtekolonist in het bezit van meerdere voorwerpen wordt bestolen door de ex-criminele ruimtekolonist, zal de ex-criminele ruimtekolonist een willekeurig gekozen voorwerp stelen. De eigenschap om overleden ruimtekolonisten te bestelen is een speciale eigenschap en geen voorwerp, en kan niet worden gestolen door de ex-criminele ruimtekolonist.

Gemuteerde ruimtekolonist met elektromagnetisch pulswapen (soortvanbezweerdiefwolf)
Deze gemuteerde ruimtekolonist heeft een krachtig elektromagnetisch pulswapen meegenomen, wat een elektromagnetische puls af kan schieten. Andere voorwerpen zijn niet opgewassen tegen zo'n plotselinge energiestoot, en zullen erdoor worden vernietigd. Deze ruimtekolonist beschikt over een energiecel, en kan het voorwerp dus elke nacht opnieuw gebruiken.

Deze ruimtekolonist mag elke nacht een ruimtekolonist uitkiezen. Aan het einde van de nacht zal die ruimtekolonist zijn of haar voorwerpen verliezen. De voorwerpen werken tijdens de nacht zelf nog wel goed. Ruimtekolonisten vernemen niet of hun voorwerpen zijn gestolen door de ex-criminele ruimtekolonist, of vernietigd met het elektromagnetisch pulswapen, en vernietigde voorwerpen kunnen niet meer worden gestolen.

Het elektromagnetisch pulswapen kan worden gestolen door de ex-criminele ruimtekolonist en de lijkenpikkende ruimtekolonist, waarna de gemuteerde ruimtekolonist het voorwerp kwijt is, en geen voorwerpen meer kan vernietigen.

Gemuteerde ruimtekolonist met verwaterde antibiotica (ketter)
Deze ruimtekolonist heeft op het einde nog een spuit met antibiotica mee gegrist, maar de inhoud vervangen door gedestilleerd water. Deze ruimtekolonist kan éénmaal claimen dat de spuit antibiotica bevat, en hiermee bewijzen dat het slachtoffer van de lynch onschuldig is en niet gelyncht wordt, ook al is het slachtoffer eigenlijk wel een gemuteerde of geïnfecteerde ruimtekolonist.

De ruimtekolonist mag overdag tijdens de lynch een aantal namen doorgeven. Als één van deze namen wordt gelyncht, zal de ruimtekolonist de spuit inzetten, en aangeven dat het slachtoffer onschuldig is, en zo diens leven redden. Zolang de lynch nog niet voorbij is, mag de lijst met namen aangepast worden. Als er geen namen doorgegeven worden, zal de ruimtekolonist de spuit met antibiotica alleen gebruiken wanneer hij of zij zelf gelyncht wordt.

Zolang de spuit met verwaterde antibiotica nog niet is gebruikt, kan het worden gestolen door de ex-criminele ruimtekolonist en de lijkenpikkende ruimtekolonist, waarna de ruimtekolonist het voorwerp kwijt is, en overdag niemand meer kan vermoorden. Er wordt echter niet vernomen dat de antibiotica is verwaterd. Wanneer de spuit met verwaterde antibiotica eenmaal is gebruikt, is het niet langer nuttig, en wordt weggegooid, zodat het ook niet meer gestolen kan worden.



Krankzinnige ruimtekolonisten (overige rollen)
Met slechts een dozijn mensen, duizenden jaren van huis, dezelfde dromen over en over beleefd, iedereen op aarde die je kende reeds lang overleden, gestrand op een onbekende planeet, radiatie die enkelen van je medekolonisten tot cannibalisme heeft aangezet, en wat zou het met jou gedaan hebben? En dan zijn er misschien nog aliens, ook! Met een beetje paranoia zou je er krankzinnig van worden. Zo ook met deze ruimtekolonisten. Hoewel nog gezond van lichaam is er iets los geraakt in hun hersenpan. In plaats van samen te werken met de gezonde kolonisten, trekt elk van hun een eigen plan.

Krankzinnige ruimtekolonisten zijn niet gemuteerd en niet geïnfecteerd, en komen dus als onschuldig over na inenting van de antibiotica, zodat ze de lynch zullen overleven. Deze ruimtekolonisten werken echter niet samen met de gezonde kolonisten, maar hebben elk een eigen plan.

Krankzinnige ruimtekolonist met scheepslog (sjamaan)
Deze krankzinnige ruimtekolonist ziet de mutatie van zijn of haar medekolonisten als de nieuwe evolutie van de mens. In plaats van te proberen deze ruimtekolonisten te overmeesteren en uit te schakelen, wil hij of zij juist dat de gemuteerde ruimtekolonisten zegevieren, zodat deze nieuwe evolutie kan groeien en bloeien wanneer het tweede schip arriveert, ook al betekent dat dat hij of zij zelf waarschijnlijk opgegeten wordt. Dat heeft deze ruimtekolonist wel over voor de nieuwe stap in de menselijke evolutie.

Deze ruimtekolonist was zo helder om op het laatste moment het scheepslog van het ruimteschip over te zetten naar een handdevice. Helaas is het scheepslog versleuteld, en kost het veel tijd en energie om de data te ontcijferen, en uit te vinden wie om welke reden op de missie is meegenomen, wie tijdens de reis gemuteerd of geïnfecteerd is geraakt, en wie op het laatste moment welk voorwerp heeft meegenomen. Per etmaal kan er van slechts één ruimtekolonist de gegevens worden verkregen. De krankzinnige ruimtekolonist heeft echter een oog voor de detail van mutaties, en kan in tegenstelling tot andere ruimtekolonisten die het scheepslog raadplegen, licht gemuteerde kolonisten herkennen voor wie ze zijn!


Deze ruimtekolonist kan, net zoals de gezonde ruimtekolonist, elke nacht de rol van een andere ruimtekolonist vernemen. In tegenstelling tot de gezonde ruimtekolonist, verneemt deze ruimtekolonist de daadwerkelijke identiteit van licht gemuteerde ruimtekolonisten (zowel de basisrol, als conversie van de zwaar gemuteerde ruimtekolonist). Deze ruimtekolonist heeft echter weinig interesse in kleine paarse wormpjes, en zal geïnfecteerde ruimtekolonisten niet herkennen.

Het scheepslog kan worden gestolen door de ex-criminele ruimtekolonist en de lijkenpikkende ruimtekolonist, waarna de ruimtekolonist het voorwerp kwijt is, en geen informatie van andere ruimtekolonisten meer op kan vragen. De ex-criminele ruimtekolonist en de lijkenpikkende ruimtekolonist kunnen dit scheepslog echter niet gebruiken om licht gemuteerde ruimtekolonisten te herkennen.

Deze krankzinnige ruimtekolonist wint het spel wanneer er alleen nog maar gemuteerde ruimtekolonisten over zijn.

Krankzinnige ruimtekolonist met energiezwaard (gifmenger)
Energiezwaarden zijn niet bedoeld als wapen, maar om vervelende dingen weg te hakken. Zo kan het gebruikt worden om jezelf een pad te banen door een bos van hevige vegetatie. Het kan echter ook gebruikt worden om iemand neer te hakken, en deze ruimtekolonist heeft het ook meegenomen met als doel de andere kolonisten te vermoorden, want zeg nou zelf, met al die mutaties en infecties kun je toch niemand meer vertrouwen? Deze ruimtekolonist beschikt over een energiecel, en kan het voorwerp dus elke nacht opnieuw gebruiken.

De ruimtekolonist mag vanaf de tweede nacht elk nacht een andere ruimtekolonist uitkiezen om te vermoorden. Wanneer het doelwit door een krachtveld wordt beschermd, zal de actie mislukken. Anders zal het doelwit sterven.

Het energiezwaard kan worden gestolen door de ex-criminele ruimtekolonist en de lijkenpikkende ruimtekolonist, waarna de ruimtekolonist het voorwerp kwijt is, en 's nachts niemand meer kan vermoorden.

Deze krankzinnige ruimtekolonist wint het spel wanneer hij of zij als enige over is.

Krankzinnige ruimtekolonist met laserwapen (eenzamebeul)
Net als de krankzinnige ruimtekolonist met energiezwaard, is deze ruimtekolonist helemaal doorgeslagen, en wil deze alle andere ruimtekolonisten uitroeien. In tegenstelling tot de krankzinnige ruimtekolonist met energiezwaard, die stiekem 's nachts zijn of haar werk doet, voert de krankzinnige ruimtekolonist zijn of haar moorden in klaarlichte dag uit, onder het mom van het uitroeien van de slechteriken. Ook deze ruimtekolonist beschikt over een energiecel, en kan het voorwerp dus elke dag opnieuw gebruiken, maar slechts éénmaal per dag, waarna het wapen opnieuw geladen moet worden.

De ruimtekolonist mag elke dag een andere ruimtekolonist aanwijzen, die onmiddellijk zal sterven, hoewel vanaf de tweede keer natuurlijk duidelijk is dat het hier de krankzinnige ruimtekolonist betreft.

Het laserwapen kan worden gestolen door de ex-criminele ruimtekolonist en de lijkenpikkende ruimtekolonist, waarna de ruimtekolonist het voorwerp kwijt is, en overdag niemand meer kan vermoorden.

Deze krankzinnige ruimtekolonist wint het spel wanneer hij of zij als enige over is.



Team van geïnfecteerde ruimtekolonisten (team van vampieren)
Wat de space pioneers niet weten, is dat er aliens op deze planeet aanwezig zijn. Hele kleine paarse wormpjes, die zo iemands oor in kunnen kruipen, om zich tegen de hersenen aan te nestelen. Deze aliens hebben dan volledige controle over het lichaam van de gastheer of gastvrouw, en gaan dan op zoek naar andere gastheren en gastvrouwen voor hun soortgenoten.

Aan het begin is er slechts één geïnfecteerde ruimtekolonist. Deze is, tijdens het wandelen naar de kampeerplaats, of tijdens een plaspauze, geïnfecteerd geraakt door de paarse wormpjes, die zijn of haar hersenen volledig manipuleren. Tijdens het spel kan de geïnfecteerde ruimtekolonist ervoor zorgen dat er meerdere geïnfecteerde ruimtekolonisten ontstaan, maar in tegenstelling tot gemuteerde ruimtekolonisten zijn geïnfecteerde ruimtekolonisten niet van elkaar op de hoogte.

Alle geïnfecteerde ruimtekolonisten sterven aan de spuit met antibiotica, hoewel ze de spuit met verwaterde antibiotica wel overleven. Tevens zijn de geïnfecteerde ruimtekolonisten pas na het verlaten van het schip geïnfecteerd geraakt, en staan ze in het scheepslog beschreven als hun originele rol (de originele geïnfecteerde ruimtekolonist wordt beschreven als gezonde ruimtekolonist).

De gemuteerde ruimtekolonisten winnen het spel wanneer er alleen nog maar gemuteerde ruimtekolonisten over zijn.

Krankzinnige ruimtekolonist met energiezwaard (gifmenger)

Elke geïnfecteerde ruimtekolonist mag elke nacht één ruimtekolonist uitkiezen, om deze proberen te infecteren. Gemuteerde ruimtekolonisten zijn immuun voor deze infectie, omdat de paarse wormpjes de radiatie van hun lichaam niet kan overleven. Ook zijn de psychische ruimtekolonisten immuun, doordat ze met hun telepathische krachten onbewust de paarse wormpjes op afstand houden. Tot slot kan het krachtveld voorkomen dat een ruimtekolonist wordt blootgesteld aan infectie.

Anders zal het doelwit blootgesteld worden aan infectie. Wanneer de ruimtekolonist reeds eerder blootgesteld is aan infectie, zal het doelwit worden geïnfecteerd, en verandert deze in een geïnfecteerde space pioneer. Het maakt niet uit of deze eerdere blootstelling door dezelfde of een andere kolonist is gebeurd. Wanneer er bijvoorbeeld twee geïnfecteerde ruimtekolonisten beiden dezelfde kolonist proberen te infecteren, zal deze worden blootgesteld, en vervolgens dezelfde nacht nog worden geïnfecteerd.

Ruimtekolonisten vernemen niet wanneer ze worden blootgesteld aan infectie, of aangevallen worden terwijl ze immuun zijn. Ook vernemen geïnfecteerde ruimtekolonisten niet of de actie lukt of mislukt. Ruimtekolonisten vernemen natuurlijk wel wanneer ze uiteindelijk geïnfecteerd worden.


Weerwolven 89 - De ruimtekolonisten! (Thels)

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Fourni par Blogger.

أرشيف المدونة الإلكترونية

التسميات

Signaler un abus

Articles les plus consultés

من أنا

إسمك هنا



شارك عبر الماسنجر شارك عبر الواتساب