عيد مبارك سعيد

[إسمك هنا]

كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين

هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك






































































jeudi 23 juillet 2015

Graanlock

Hoi,

Ik zit net dus te denken, met die 1,4 productiebonus en de invoering van oases enkele jaren terug is je productie veel hoger.

Waar op T2 een dorp met level 5 graanvelden een productie had van 247 graan heeft een dorp in T4,4 een productie van 431 graan uitgaande van 1 25% graanoase.

Dus met andere woorden is de productie met 60% gestegen ten opzichte van T2, dit maakt aanzienlijk veel verschil in de moeite die je moet doen om een gewone support uit lock te krijgen.
Immers alle pakhuizen zijn weggeschoten in je dorp en hoe hoger het graanlevel hoe meer gs het kost om het te bouwen.
Waar je in T2 alle velden naar 5 moest simmen om 247 graan te halen moet je in T4,4 slechts 3 velden naar level 3 en 3 velden naar level 4 simmen.
Dit maakt een verschil van 5,5 gs die je nodig hebt in T4.4 en 11,5k gs in T2. Een verdubbeling van hetgeen op T2, dus de moeite en tijd die je erin moet steken om uit de min te komen wordt ook verdubbelt.

Punt is dus dat het herstellen van locks makkelijker is geworden door invoering van productie verhoging, althans, mijn 1e server was t2,5 en dat was ook de enige. Dus heb geen praktijkervaring en spreek puur uit theorie.

Mijn idee is dus het verhogen van het graanverbruik van gebouwen. Om gelijk te zitten moet je ze met 60% vergroten, maar dat is een vrij waardeloos getal, dus zou verdubbelen wellicht beter zijn.

Hierdoor stimuleer je mensen om op supports te gaan lopen. Aangezien veel HD's van de topallianties volgepropt staan met deff wordt het voor kleinere allianties moeilijk om echte schade te doen, met mijn idee kunnen ook de kleine spelers met kleine vegen weer schade gaan doen. Dat bevorderd het spelplezier voor de massa aangezien degene met de beste organisatie en doorzettingsvermogen wint en niet degene met de grootste vegen die vaak ontstaan door dualaccounts, massafarming, goudverbruik en pushing. Ookal wordt het laatste altijd ontkent. :)

Naarmate ik dit bericht schrijf raak ik steeds positiever over mijn eigen idee, maar wellicht dat ik iets over het hoofd zie. :p

Graag jullie mening dus over het verdubbelen van het graanverbruik van gebouwen.

Groet,
Boris

P.S. bijeffect is dat spelers ook minder gebouwen gaan bouwen, aangezien het verschil tussen 30k pop en 15k pop 30k graan per uur is, een derde van een deftig HD. Dit naast de negatieve moraalbonus die je anders zou hebben maakt het dus aantrekkelijker om minder pop. te simmen en de gs te gebruiken voor troepen.


Graanlock

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Fourni par Blogger.

أرشيف المدونة الإلكترونية

التسميات

Signaler un abus

Articles les plus consultés

من أنا

إسمك هنا



شارك عبر الماسنجر شارك عبر الواتساب