عيد مبارك سعيد

[إسمك هنا]

كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين

هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك






































































mardi 14 juillet 2015

Complete overhaul in speelstijl

Door het verminderde aantal spelers wordt de huidige speelwereld redelijk onder bevolkt, en voor de helft nutteloos.
Er was al eens een optie geopperd om de kaart kleiner te maken, naar gelang het aantal spelers, maar dat dekt de lading voor mijn gevoel niet helemaal.

De gebieden voorbij 250|250 zowel in de plus als in de min zijn nauwelijks bevolkt, en het natargebied is met het opnieuw verdelen van de Wereldwonderen ook nutteloos geworden, op de verhoogde 50% oases na.

Misschien een interessant idee om de kaart geheel anders te maken, waardoor het spel weer interessanter kan worden.

Bijkomend voordeel: met mijn idee zijn we direct van het -|+ , +|- gedonder af. (Ik weet het, niemand stoort zich er echt heel erg aan, maar goed).
En je maakt direct een mogelijkheid voor een andere vorm van een eindspel, maar dat is voor een latere zorg.

Mijn voorstel concreet: Maak de kaart kleiner, rond en een rand erom, en maak het middenpunt van de kaart 400|400.
Dat is het 1e Natardorp.
Daaromheen is de gebruikelijke ring van Natariaans dood en verderf. Die heeft een vaste straal van 25 velden (momenteel 23).
De rest is normaal speelgebied.
In het hoogste noorden wordt de locatie 400|0, in het zuidelijkste zuiden: 400|800
In het westerlijkse westen wordt de locatie 0|400, in het verre oosten 800|400.
Omdat de wereld rond loopt, bestaan locaties als 0|0, 0|800, 800|0 en 800|800 dus niet.
Je maakt daarmee al effectief de kaart kleiner, als deze alsnog te groot lijkt kan het middelpunt veranderd worden naar 300|300.

Deze vorm van de kaart biedt voldoende mogelijkheden om het spel weer interessant te maken.

Q: Hoe dan?
A: Ringen.

Q: Ringen?
A: Ja, Ringen. Laat me het uitleggen.

Q: Nou graag!
A: Oké, je kiest bij registratie je gewest uit, zoals altijd: NW, ZW, NO of ZO.
Maar nu begin je niet dichter bij het centrum, maar dichter bij de rand.
Hier zijn de oases nauwelijks bevolkt, dus makkelijker te farmen. Maar de bonussen die ze geven als je een oase pakt is minder, zeg: 12,5% ipv 25%.
In mijn voorbeeld hou ik even voor het gemak aan dat ik uit het Absolute Westen kom.
Mijn begindorp spawnt op 5|400, 4 vakjes van de zee vandaan.
Leuk voor het beginspel, maar ik wil graag de server winnen, een WW bouwen, dus ik zal moeten gaan verhuizen.

Q: Waarom?
A: Omdat de Wereldwonderen weer in het Natargebied zijn, 25 velden rond 400|400.
Je kan zelf je snelheid kiezen: dorp 2 of dorp 5 pas verhuizen, dat maakt niet uit.
In het gebied van 100|400 tot 175|400 (in een cirkel om hoofddorp Natars) zijn de oases in volle 25% sterkte, beter bevolkt, en zijn de meeste 9 croppers te vinden.
Hier spawnen ook de kleine artefacten, op dag 75 (?), deze zijn te vegen met veegjes van 25k: niets te serieus.
In het gebied van 175|400 tot 275|400 (in een cirkel om hoofddorp Natars) zijn er 33% oases te vinden, nog beter bevolkt, enkele 15 croppers en spawnen de grote en unieke artefacten op dag 125 (?).
Deze zijn te vegen met de huidige standaard Artefact vegen.

In het gebied van 275|400 tot 375|400 (in een cirkel om hoofddorp Natars) spawnen de blauwdrukken (dag 200?), zijn er 50% oases in overvloed, goed bevolkt, 15 croppers in overvloed, en kun je je dorpen vestigen om je klaar te maken het WW te veroveren.

Het Natargebied is al bekend: daar komen de Wereldwonderen, 375|400 tot 400|400, maar de oases leveren daar 75% op en kunnen geveegd worden met een 10k veegje.

Idealiter zou het volgende beeld ontstaan:
Blokken vormen wordt vrijwel onmogelijk omdat je voor de meeste artefacten je alliantie over 400 velden afstand hemelsbreed moet verspreiden: er liggen genoeg gaten voor oorlog.
De sterkste alliantie heeft per speler 5 tot 6 dorpen in elke ring en alleen de WW bouwer + support zal voluit richting Natargebied vertrekken.
Spelers die net beginnen, weinig ervaring hebben, die kunnen in het gebied van 0|400 tot 100|400 blijven, en toch een leuk spel spelen, zonder farm te zijn van grote allianties en/of spelers.

Hier valt uiteraard van alles aan op of aan te merken, maar ik zit vooral op constructieve meningen te wachten.
Het kan het spel rete-interessant maken.

Er zijn wat extra veranderingen nodig om het speelbaar te maken: verhoogde loopsnelheid op afstand (misschien een maximum aanvalsbereik van 75 velden?), versnelde CP genereren om de verhuizingen goed te kunnen choreograferen... noem maar op.

Ik vind het echter wel een interessante mogelijkheid. Je krijgt niet een geheel ander spel, maar je hebt wel veel meer mogelijkheden.

Kleine visuele presentatie van een schaalmodel. (aub niet zeuren om de grootte van het natargebied, die is uit verhouding, en mijn photoshop skills ook :p).



Complete overhaul in speelstijl

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Fourni par Blogger.

أرشيف المدونة الإلكترونية

التسميات

Signaler un abus

Articles les plus consultés

من أنا

إسمك هنا



شارك عبر الماسنجر شارك عبر الواتساب