عيد مبارك سعيد

[إسمك هنا]

كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين

هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك






































































lundi 1 juin 2015

Gameplay Het "goud" probleem.

Hallo allen,

Laten we eerst eerlijk zijn en begrijpen dat er onderhouds- en ontwikkelings-kosten zijn en dat we aan goud niet kunnen ontkomen.

Ik ben een regelmatig terug komend Grepolis speler, en zie dat er veel consternatie is over goud. Ik ben er zelf ook niet helemaal blij mee, en hoop dat we samen met de communitie het "goud" probleem kunnen oplossen.

Ik heb zelf het idee, dat er misschien een soort van begrensing kan komen op het spenderen van goud. Ik zie namelijk op de wereld naxos dat er veel misbruik van wordt gemaakt. Veel spelers beginnen daar expres om goud te verdienen, om dit vervolgens weer op een andere wereld weer uit te geven. Ik denk niet dat dit de bedoeling was van Innogames en dat het ook niet goed is voor het spel plezier. Door middel van een soort van begrensing kunnen we het misschien minder aantrekkelijk maken om goud op andere werelden te verdienen en om iemand met goud niet teveel voordeel te geven. Dit is denk ik belangrijk om het spel in een gezond balans te houden, en zo meer spelers tevreden te houden.

Ik geef een voorbeeld en misschien dat anderen er een idee over hebben, of een verbetering.

Maximaal 100 goud uitgeven per dag aan grondstof met een limiet van 500 goud per week. Dit is op het moment ongeveer 20.000 grondstoffen en komt geloof ik ongeveer neer op in 1 dorp de hele dag opeisen.

Maximaal 200 goud uitgeven per dag aan troepen met een limiet van 1000 goud per week. Dit is ongeveer 200 inwoners geloof ik.

Maximaal 200 goud verdienen per dag aan het verkopen van grondstoffen met een limiet van 1000 goud per week.


Ook voor de gebouw uitbreidingen heb ik een idee. Namelijk een bouw halvering in plaats van een bouw voltooiing. Hier onder een tabel met de oplopende goudkosten, om de begin spelers iets te helpen, maar ook de gevorderde spelers te helpen.
Dit oplopend systeem gebruiken ze ook in spellen zoals role playing games en firts person shooters. Dit doen ze om de spelers die meer tijd hebben of in Grepolis goud, niet te sterk te maken. En zorgt dus voor meer balans in het spel, en uiteindelijk meer spelers die het willen blijven spelen.


Halvering, 1x 2x 3x

Level 1-10 5 10 15

Level 10-20 15 20 25

Level 20-30 25 30 35

Level 30-40 35 40 50

Level 40+ 50 50 50

1e speciale 25 30 35
gebouw

2e speciale 25 30 35
gebouw

Dit komt er op neer dat geen 1 gebouw in een keer afgerond kan worden, waar door iemand niet zomaar een eiland kan domineren. En hierdoor gaan de kosten ook iets omlaag als je alles toch zo snel mogelijk wil doen. Namelijk van +/- 200 naar 150. Door de kleinere hoeveelheden zullen mensen het ook iets eerder doen en is er nog steeds reden genoeg om te versnellen. Mensen geven nu eenmaal liever een paar keer een klein bedrag uit en zo kan iemand met minder geld toch nog iets versnellen.

Ten slot nog even een klein idee over de "marktplaats spam". Als er daar ook een limiet op staat, dan verminderd dat probleem ook. Ik stel voor minimaal 500 gs per regel. Dan ver klein je het spammen met een factor van 5. Ik zag ergens een plaatje met 100 gs tegen 300 gs en dat 175 pagina's. Maar gedeeld door 5 is dat nog "maar" 35 pagina's en dat scheelt toch heel wat.

Ik hoop op zoveel mogelijk reactie , zodat we het er door krijgen of allerminst het huidige systeem kunnen verbeteren.

Met vriendelijke groet van Christiaan Huygens,

een regelmatig terugkomend,
regelmatig verslaafde,
Grepolis speler.


Gameplay Het "goud" probleem.

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Fourni par Blogger.

أرشيف المدونة الإلكترونية

التسميات

Signaler un abus

Articles les plus consultés

من أنا

إسمك هنا



شارك عبر الماسنجر شارك عبر الواتساب