عيد مبارك سعيد

[إسمك هنا]

كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين

هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك






































































jeudi 4 juin 2015

Efficiëntste manier manier om snel dorpen te stichten

Inleiding:

Bij de start van de server is het vaak een 'rush' om zo snel mogelijk een mooie 15-cropper te stichten met een mooie graanbonus.
Omwille van deze reden ben ik onderzoek gaan doen naar de efficiëntste methodes om zo snel mogelijk dat 2de dorp te bouwen. Hierdoor kwam ik op een side-track naar het verschil tussen het bouwen van een residentie en het bouwen van een paleis.
Ik ben daarom berekeningen gaan doen om de voordeligste manier om dorpen te stichten vast te leggen.

Efficiëntie:

Bouw ik een Paleis of een Residentie in mijn start-dorp?

Antwoord: Steeds een Residentie! Een Residentie kost in totaal 60600 grondstoffen terwijl een Paleis 90705 grondstoffen kost. (Een verschil van 30105 grondstoffen)
Daarnaast duurt het aanzienlijk langer om een Paleis naar niveau 10 te brengen...

Maar een Paleis is toch goedkoper als je nog een 2de dorp vanuit je startdorp wil stichten?

Antwoord: Dat klopt ook helemaal! Maar zelfs dan raad ik aan om een Residentie te bouwen.
Het is namelijk zo dat je rekening moet houden met de snelheid waarmee je het eerste dorp kan stichten. Dit moet zeker als je een goede 15-cropper wil koloniseren! Een Residentie kost minder en is sneller klaar, het is dus een evidentie!

Maar wat als ik mijn tijd gerust wil nemen en ik eigenlijk toch geen goede 15-cropper wil?

Antwoord: Dan kan je inderdaad overwegen om een Paleis te bouwen in plaats van een Residentie.
Maar als je goed wil meedraaien, raad ik niet aan om je tijd te nemen. Zo snel mogelijk een 2de dorp stichten is één van de belangrijkste gebeurtenissen op de server.
Het klopt dat je uiteraard goedkoper zal uitkomen als je meteen een paleis zet met in het vooruitzicht 2 dorpen stichten. Maar je verliest wel ongeveer een halve dag aan tijd. In deze tijd kan het zijn dat er al er al verschillende spelers op het dorpje lopen dat jij ook graag wou koloniseren.
Denk eraan dat een goede 15-cropper de basis is van elk top-account! Neem dus geen genoegen met minder ;) .


Hoe ik het doe:
Ik bouw eerst een Residentie naar niveau 10. Ik bouw mijn kolonisten en sticht mijn dorpje.
Eens de kolonisten zijn aangekomen op hun bestemming, vernietig ik de Residentie. Zodra de Residentie is afgebroken, bouw ik een Paleis op naar niveau 15. Zodra het Paleis niveau 15 is, bouw ik opnieuw kolonisten om een dorp te stichten.
Persoonlijk breek ik dan het Paleis weer af en zet er een Residentie van niveau 1 neer. (Paleis heb je elders nog nodig... De Residentie niveau 1 zorgt dat iemand met overname bedoelingen, toch nog steeds met Katapulten moet lopen)

Hoe voordelig is het nu eigenlijk om deze strategie toe te passen?

Antwoord: Deze berekening zal dit duidelijk maken:

Kosten van een Residentie niveau 10: 60600 grondstoffen
Kosten van een Residentie niveau 20: 775920 grondstoffen

Kosten van een Paleis niveau 10: 90705 grondstoffen
Kosten van een Paleis niveau 15: 332080 grondstoffen

Om de Residentie naar niveau 10 te brengen verbruik je 60600 grondstoffen. De breek je nadien af om een Paleis te plaatsen en naar niveau 15 te brengen. Dit kost je 332080 grondstoffen.

Samen is dat dus: 60600 + 332080 = 392680 grondstoffen om 2 dorpen te kunnen stichten.

Indien je toch voor de Residentie niveau 10 had gekozen zou je in totaal 775920 grondstoffen verbruikt hebben. Hier moet je in principe de kosten van niveau 10 aftrekken wat ervoor zorgt dat je het volgende bekomt:

775920 - 60600 = 715320 grondstoffen die je nog nodig had om van een Residentie niveau 10 naar een Residentie niveau 20 te gaan.

Dit betekend een verschil van: 715320 - 392680 = 322640 grondstoffen die je steeds zal besparen als je Eerst een residentie van niveau 10 bouwt, gevolgd door een Paleis van niveau 15.

Je kan dit blijven toepassen voor al je dorpen!!

(De reden waarom je eerst de Residentie zet en niet steeds enkel een Paleis, is omdat je anders te vaak moet wachten om een Paleis te kunnen bouwen.)

Ik zelf blijf dit doen tot ik mijn Aanvalsdorp bouw. Aangezien ik steeds een defensieve speler ben, begin ik pas redelijk laat aan een aanvalsdorp. Hierdoor bespaar ik dus toch zeker meer dan 1 miljoen aan grondstoffen.
De reden waarom ik hiermee stop vanaf het Aanvalsdorp is omdat ik een 3-leider veeg wil hebben daar. Aangezien het soms wel voorvalt dat je die 3 leiders verliest, is het handig om het Paleis op niveau 20 te laten staan in het Aanvalsdorp.
Op dat moment ligt de grondstofproductie van alle dorpen toch al hoog genoeg om Residenties naar niveau 20 te brengen.
(Let wel dat het aanvalsdorp NIET het hoofddorp word. De 15-cropper die je bij de start van de server gekoloniseerd hebt, blijft je hoofddorp! Het paleis kan daar ook gewoon weg zodra je vanuit je hoofddorp 2 dorpen gesticht hebt. Een Residentie of Paleis in het hoofddorp is namelijk overbodig aangezien dit dorp niet overgenomen kan worden. Het neemt enkel een belangrijke plaats in beslag in!)

Ik hoop dat deze informatie een hulp kan zijn aan vele andere spelers!

Succes!


Efficiëntste manier manier om snel dorpen te stichten

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Fourni par Blogger.

أرشيف المدونة الإلكترونية

التسميات

Signaler un abus

Articles les plus consultés

من أنا

إسمك هنا



شارك عبر الماسنجر شارك عبر الواتساب