ik heb een idee dat iets meer tactiek in het spel kan brengen,
het upgraden van onderzoekken, dit gaat over dingen die met % werken zoals de 'stormram' nu onderzoek je 1X en heb je 10% extra vechtkracht, maar als je bijvoorbeeld 4X kan onderzoekken met sprongen van 7,5 procent tegelijk dan heb je een mooie voorsprong wat schepen betreft op de mensen die dat niet doen. MAAR aangezien onderzoek's punten schaars zijn gaan mensen afwegingen maken en tactieken verzinnen waar wel en waar er niet geupgrade of onderzocht moet worden. zo zullen ze (als ze 4X stormram onderzoeken) misschien niet voor branders gaan, en voor verdedigende partijen zijn branders juist intressanter omdat de schepen van de aanvaller +30% kracht heeft.
je snapt denk ik wel wat ik bedoel als ik zeg dat dit met meerdere onderzoeken mogenlijk is ^.^
misschien ook een idee om bij de boogschutters een upgrade te maken voor snelheid, of het verdediging's lv omhoog halen van steekwapens. en dat de slingeraar een grotere buit mee kan nemen... dit soort ontwikkelingen/upgrades zou je kunnen koppelen aan gebouwen of voortgang van de soldaten van die stad, je zou kunnen zeggen dat je pas de snelheid van hoplieten kan ontwikkelen als de kazerne lv 25 is. je zou ook kunnen zeggen dat je eerst 300 hoplieten in de stad moet hebben voor je de nieuwe ontwikkeling aan kan (en dan 400 voor de volgende). (dit kan uiteraart ook bij schepen enz.)
dit zorgt voor heel wat nieuwe dingen waarover men gaat nadenken en is het niet meer zo zwart wit vechten.
een aantal dingen zullen hierdoor veranderen:
1. meer tactieken, als je een bolleboos bent die goede tactieken kan bedenken heb je een grote kans om te winnen, ook al ben je zwakker dan een ander.
2. aangezien onderzoek's punten schaars worden, worden cultuurpunten ook meer gebruikt voor het veranderen van keuzes in het verleden. dit betekend dat mensen sneller opzoek zullen gaan naar een battle zodat ze CP verdienen. (en evt ook meer goud verkocht om te gebruiken bij de spelen)
3. steden zijn niet zomaar 'klaar' wat betreft hun ontwikkeling, als alle gebouwen geupgrade zijn, dan zijn er nog flink wat onderzoeken waar je je mee bezig kunt houden.
4. moeilijker inschatten van mensen/steden omdat er een grotere onbekende invloeden zijn (die je niet kan zien met een spion)
het upgraden van onderzoekken, dit gaat over dingen die met % werken zoals de 'stormram' nu onderzoek je 1X en heb je 10% extra vechtkracht, maar als je bijvoorbeeld 4X kan onderzoekken met sprongen van 7,5 procent tegelijk dan heb je een mooie voorsprong wat schepen betreft op de mensen die dat niet doen. MAAR aangezien onderzoek's punten schaars zijn gaan mensen afwegingen maken en tactieken verzinnen waar wel en waar er niet geupgrade of onderzocht moet worden. zo zullen ze (als ze 4X stormram onderzoeken) misschien niet voor branders gaan, en voor verdedigende partijen zijn branders juist intressanter omdat de schepen van de aanvaller +30% kracht heeft.
je snapt denk ik wel wat ik bedoel als ik zeg dat dit met meerdere onderzoeken mogenlijk is ^.^
misschien ook een idee om bij de boogschutters een upgrade te maken voor snelheid, of het verdediging's lv omhoog halen van steekwapens. en dat de slingeraar een grotere buit mee kan nemen... dit soort ontwikkelingen/upgrades zou je kunnen koppelen aan gebouwen of voortgang van de soldaten van die stad, je zou kunnen zeggen dat je pas de snelheid van hoplieten kan ontwikkelen als de kazerne lv 25 is. je zou ook kunnen zeggen dat je eerst 300 hoplieten in de stad moet hebben voor je de nieuwe ontwikkeling aan kan (en dan 400 voor de volgende). (dit kan uiteraart ook bij schepen enz.)
dit zorgt voor heel wat nieuwe dingen waarover men gaat nadenken en is het niet meer zo zwart wit vechten.
een aantal dingen zullen hierdoor veranderen:
1. meer tactieken, als je een bolleboos bent die goede tactieken kan bedenken heb je een grote kans om te winnen, ook al ben je zwakker dan een ander.
2. aangezien onderzoek's punten schaars worden, worden cultuurpunten ook meer gebruikt voor het veranderen van keuzes in het verleden. dit betekend dat mensen sneller opzoek zullen gaan naar een battle zodat ze CP verdienen. (en evt ook meer goud verkocht om te gebruiken bij de spelen)
3. steden zijn niet zomaar 'klaar' wat betreft hun ontwikkeling, als alle gebouwen geupgrade zijn, dan zijn er nog flink wat onderzoeken waar je je mee bezig kunt houden.
4. moeilijker inschatten van mensen/steden omdat er een grotere onbekende invloeden zijn (die je niet kan zien met een spion)
Gameplay onderzoeken/upgraden