Voorstel
Aangezien ik vind dat boerendorpen nog een te marginale rol spelen in het spel heb ik een idee bedacht om die rol groter te maken. 1. Boerendorpen komen ook op kleinere eilanden waarop je niet kunt beginnen en 2. alle eenheden die je verslaat in gevecht met een boerendorp (als je er een opstand in hebt of als je hem verovert) tellen ook mee voor je GP (je verslaat ze immers ook en verliest ook troepen).
Details
1. Momenteel heb je alleen maar boerendorpen op eilanden waar je ook kan beginnen. Zeer logisch allemaal alleen waarom zou dit niet kunnen op eilanden waar je kan stichten (waarop dus momenteel geen boerendorpen staan). Per 3 plaatsen zou er dan een boerendorp op een klein eiland komen. Er kunnen volgens mij maar maximaal 13 steden op een klein eiland en minimaal 6 steden op een klein eiland. Dit betekent dus in de praktijk dat je minimaal 2 boerendorpen op een klein eiland hebt en maximaal 4. Om te voorkomen dat het te makkelijk is de boerendorpen te veroveren (je begint immers veel hoger qua punten) zullen de boeren dorpen van start gaan als ware het je derde boerendorp is die je moet veroveren.
2. Je gaat je zesde boerendorp veroveren en je verstaat de benodigde 100 boogschutters dan komen die 100 wel op je muur te staan maar je verdient er geen GP punten mee. Mijn voorstel is om dit ook bij boerendorpen in te voeren. De hoeveelheid troepen die je moet verslaan is en blijft gelijk alleen het komt bij je aanvalsrank op. Het aantal troepen dat je verslaat zal niet genoeg zijn om er 1 CP uit te halen (ik heb gerekend t/m het zesde boerendorp). Pas als je de zevende en de achtste verstaat kun je er een paar CP uit halen. Dit heeft 2 voordelen namelijk meer CP en je kunt meer gs opeisen/plunderen van meerdere boerendorpen. Dit tweede punt geld ook voor het eerste punt.
Misbruikpreventie
1. Ik denk dat er wel misbruik van gemaakt kan worden in de zin van altijd de grootste kleinere eilanden uitzoeken alleen dan kun je de eilanden met 4 boerendorpen en stuk zeldzamer maken dan die van 7 tot 10. Verder zal er zeker veel gebruik van gemaakt worden en weinig misbruik.
2. ik denk dat de grote spelers hier veel gebruik van gaan maken of juist niet want het kost en troepen en behoorlijk wat tijd als je op 30 eilanden alle boerendorpen gaat veroveren. Het is juist bedoelt om de kleinere spelers een extra duwtje de goede richting op te geven.
Plaatjes/voorbeelden
http://ift.tt/1EiehvO
Samenvatting
1. het grote voordeel van dit idee is is dat er denk ik meer gesticht gaat worden en het spel ook meer tactisch wordt in de zin van dat spelers vaker gaan stichten als het veroveren te veel gaat kosten. Ook kun je dan sneller een vijandelijk gebied in komen waardoor de oorlogen en beter en meer tactisch worden. Hierdoor neemt de game play alleen maar toe en de steden die je op kleine eilanden sticht gaan ook sneller groeien want het gaat soms wel erg sloom op zo'n klein eiland.
2. Het voordeel is dat je je boerendorpen kunt gebruiken om net dat beetje extra GP te krijgen wat je anders niet zo snel zou lukken. Het is een beetje jammer natuurlijk als je wel troepen maar je krijgt er alleen een boerendorp voor terug en wat gs maar GEEN GP. De meesten stoppen na dat ze hun 6e boerendorp hebben verovert want dat kost te veel troepen en tegen die tijd gebruiken velen de boerendorpen al niet meer zoveel. Hierdoor gaan er meer boerendorpen verovert worden en gaat de wereld ook een heel klein beetje sneller omdat je meer gs kunt verkrijgen van je (extra) boerendorp.
Laatste checklist
Ik kon dit idee niet zo snel terug vinden dus daarom heb ik het maar gepost.
Het lijkt misschien een grote verandering alleen ik denk dat het in de praktijk maar een beperkte maar goede invloed heeft.
Aangezien ik vind dat boerendorpen nog een te marginale rol spelen in het spel heb ik een idee bedacht om die rol groter te maken. 1. Boerendorpen komen ook op kleinere eilanden waarop je niet kunt beginnen en 2. alle eenheden die je verslaat in gevecht met een boerendorp (als je er een opstand in hebt of als je hem verovert) tellen ook mee voor je GP (je verslaat ze immers ook en verliest ook troepen).
Details
1. Momenteel heb je alleen maar boerendorpen op eilanden waar je ook kan beginnen. Zeer logisch allemaal alleen waarom zou dit niet kunnen op eilanden waar je kan stichten (waarop dus momenteel geen boerendorpen staan). Per 3 plaatsen zou er dan een boerendorp op een klein eiland komen. Er kunnen volgens mij maar maximaal 13 steden op een klein eiland en minimaal 6 steden op een klein eiland. Dit betekent dus in de praktijk dat je minimaal 2 boerendorpen op een klein eiland hebt en maximaal 4. Om te voorkomen dat het te makkelijk is de boerendorpen te veroveren (je begint immers veel hoger qua punten) zullen de boeren dorpen van start gaan als ware het je derde boerendorp is die je moet veroveren.
2. Je gaat je zesde boerendorp veroveren en je verstaat de benodigde 100 boogschutters dan komen die 100 wel op je muur te staan maar je verdient er geen GP punten mee. Mijn voorstel is om dit ook bij boerendorpen in te voeren. De hoeveelheid troepen die je moet verslaan is en blijft gelijk alleen het komt bij je aanvalsrank op. Het aantal troepen dat je verslaat zal niet genoeg zijn om er 1 CP uit te halen (ik heb gerekend t/m het zesde boerendorp). Pas als je de zevende en de achtste verstaat kun je er een paar CP uit halen. Dit heeft 2 voordelen namelijk meer CP en je kunt meer gs opeisen/plunderen van meerdere boerendorpen. Dit tweede punt geld ook voor het eerste punt.
Misbruikpreventie
1. Ik denk dat er wel misbruik van gemaakt kan worden in de zin van altijd de grootste kleinere eilanden uitzoeken alleen dan kun je de eilanden met 4 boerendorpen en stuk zeldzamer maken dan die van 7 tot 10. Verder zal er zeker veel gebruik van gemaakt worden en weinig misbruik.
2. ik denk dat de grote spelers hier veel gebruik van gaan maken of juist niet want het kost en troepen en behoorlijk wat tijd als je op 30 eilanden alle boerendorpen gaat veroveren. Het is juist bedoelt om de kleinere spelers een extra duwtje de goede richting op te geven.
Plaatjes/voorbeelden
http://ift.tt/1EiehvO
Samenvatting
1. het grote voordeel van dit idee is is dat er denk ik meer gesticht gaat worden en het spel ook meer tactisch wordt in de zin van dat spelers vaker gaan stichten als het veroveren te veel gaat kosten. Ook kun je dan sneller een vijandelijk gebied in komen waardoor de oorlogen en beter en meer tactisch worden. Hierdoor neemt de game play alleen maar toe en de steden die je op kleine eilanden sticht gaan ook sneller groeien want het gaat soms wel erg sloom op zo'n klein eiland.
2. Het voordeel is dat je je boerendorpen kunt gebruiken om net dat beetje extra GP te krijgen wat je anders niet zo snel zou lukken. Het is een beetje jammer natuurlijk als je wel troepen maar je krijgt er alleen een boerendorp voor terug en wat gs maar GEEN GP. De meesten stoppen na dat ze hun 6e boerendorp hebben verovert want dat kost te veel troepen en tegen die tijd gebruiken velen de boerendorpen al niet meer zoveel. Hierdoor gaan er meer boerendorpen verovert worden en gaat de wereld ook een heel klein beetje sneller omdat je meer gs kunt verkrijgen van je (extra) boerendorp.
Laatste checklist
Ik kon dit idee niet zo snel terug vinden dus daarom heb ik het maar gepost.
Het lijkt misschien een grote verandering alleen ik denk dat het in de praktijk maar een beperkte maar goede invloed heeft.
Gameplay Boerendorpen uitbreiden