Ik stel eigenlijk voor dat jullie hier gewoon een sub-forum voor maken.
T5 Een Koninklijke comeback van de Galliers.
Hallo, graag wil ik mijn evaring en inzichten in T5 delen, ik focus vooral op de eerste 7 dagen waarin de gouveneurs nog beginners bescherming hebben.
Ik ga er vanuit dat je bekend bent met travian.
Om te beginnen zijn er een aantal zaken veranderd, natuurlijk zal ik onvolledig zijn. Het begint er mee dat je kan kiezen uit een stam. Ik raad het volgende aan:
Als Gouveneur en je bent enigszins actief zijn Germanen het meest beginners vriendelijk, gevolgd door Romeinen. Ben je een actieve speler en wil je toch geen koninkrijk beginnen dan raad ik je aan galliers te spelen. Maar ik herhaal toch maar even, als gouveneur zijn galliers een mindere keuze je zal in dit gewel erg loyaal moeten zijn aan je koning en daar heb je geen invloed op.
Als koning, dit is eigenlijk precies het tegen overgestelde, met T5 zijn galliers nu beter dan ooit. Voor een actieve sterke speler met veel ervaring is dit bij uitstek het best ras. Gevolgd door romeinen en germanen. Galliers bieden je de flexibiliteit en de snelheid die je nodig hebt, omdat je door alle oases veelmeer punten hebt die je kan verdedigen, en vaak het verdedigen ook wel waard zijn. Snelheid is hier best belangrijk. Verder zijn alle troepen ongeveer wortel 2 keer zo goedkoop, met eigenlijk alleen knuppelvechts als uitzondering.
Wat is er veranderd?
Te veel om hier op te noemen. Laat ik beginnen met het idee globaal uit te leggen. Er is een koning die een aantal gouveneurs heeft. Gouveneurs produceren eigenlijk 120% van de aangegeven productie, maar de koning krijgt hier resp. 10%,20%,30% van die hij maar eens in de paar uur kan ophalen. Deze op te halen grongstoffen kunnen ook geroofd worden.
De held:
De held is uiteraard ook nu weer anders en nog belangrijker en onmisbaarder.
De nieuwe held begint met een veel hogere basis waarde qua vechtsterkte en heeft ook standaard een productie in grondstoffen. De held is schaalt net zoals in t4. De 4 van alles geeft geen 25% bonus meer, ik raad je dan ook aan hem gewoon lekker op hout of klei te zetten omdat hier toch een te kort van is, en mensen dit altijd wel willen ruilen. De held is essentieel om oase te veroveren en vegen in het begin en om snel veel schatten te vergaren. Als de held een level stijgt krijgt hij volle leven terug.
Avonturen hadden vroeger in t4 een fictieve verdedigingswaarde waardoor je met veel vechtsterkte veel minder leven verloor. Dit is nu veel minder het geval en je verlijst vrijwel altijd 12% tenzij je bepantsering hebt. Maar er is ook meer zalf. Korte avonturen kosten relatief minder tijd.
veilingen.
Veilingen gaan nu nog meer geautomatiseerd. Het nieuwe principe is dat van een item de gemiddelde prijs wordt bepaald over een periode. Mijn vermoede is dat je wanneer je iets verkoopt je ~2/3 van deze prijs krijgt, het kan iets meer zijn. Het item heeft dan weer voor een fractie van deze gemiddelde prijs als start bedrag. Maar in de eerste paar uur is er nog geen gemiddelde prijs en werkt het oude systeem. Verkoop gelijk al je zalfjes per 1, want er is een opdracht win een item. Hierdoor zal er per item in het begin ruimschoots meer worden geboden. Daarna zakken de prijzen toch in. Verkoop ook je kooien want die leveren nog veel op in het begin , daarnaast zal je toch pas 24 uur later kunnen worden aangevallen en de eerste veilingen gaan verrassend snel. Oases in het begin zijn toch veel minder sterk bezet en kooien zijn voor kneuzen. Als je iets wilt vangen ga voor krokodillen. Verder vind ik het allemaal niet zo boeiend. Voor de tip van al je zalf per 1 verkopen is wel handig als zeg ik het zelf. Er zitten veel meer zalfjes in het spel.
Schatten:
Deze krijgen gouverneurs bij opdrachten of het verslaan van rovers kampen. Iedereen begint er met 5. Je kan deze stelen van andere koningen. Je rooft 1/3 per keer. Je kan deze opslaan in je schatkamer. Gouverneurs kunnen deze bij hun koning vergoed krijgen, ze krijgen van het systeem een x aantal gs per schat. De koning kan deze ophalen via de belastingen. Schatten geven meer invloed in.
Invloed en oases:
De grote van het koninkrijk word bepaald op basis van je invloed. Invloed wordt berekend vanaf je dorp, dorpen van je gouverneurs en bezette oases. Meer schatten en pop geven een groter gebied waarop je invloed uit oefent. Meer legers In oases ook??? Op basis van invloed worden de grenzen van je koninkrijk bepaald. Je kan nieuwe gouverneurs uitnodigen als deze aan je koninkrijk grenzen en je meer invloed over hen hebt dan hun huidige koning. Je kan alleen oases veroveren als deze grenzen aan jou koninkrijk, stel je bezit 0,0 dan kan je een oase op 1,1 nog net wel veroveren. Als verder dan dat lukt niet. Vergeet dit schuin veroveren dan ook niet.
Een oase verover je van door de natuur te verslaan en er daarna een troep versterking naar te versturen. Heel belangrijk is dat oases een 100% deffence bonus hebben. Hier wil je in het begin en vroeg middenspel dus vechten en om vechten! Een oase geeft nog steed een productie bonus, die je kan instellen in je ambassade. Wel wordt dit geproduceerd in je oase en moet je het daar ook op halen. Oases en de bonussen kunnen gedeeld worden, wie het meeste versterking heeft staan krijg de grootste bonus. Zoek dat verhaal maar lekker op. Oases bevatten nog nauwelijks grondstoffen en zeker niet als deze binnen je koninkrijk licht.
Als gouveneur wil je zo snel mogelijk een degelijke actieve koning vinden, hij zal het op prijs stellen als je je schatten pas vergoed als je lid van zijn koninkrijk bent. Veeg eventueel de oase voor hem, enof wees zo schaal om hier een vergoeding voor te vragen. Maar blijf niet bij een inactieve koning zitten. Maak eventueel je koninkrijk groter en farm alle rovers kampen. Zet eventueel je held op grondstoffen want deze kampen zijn zwak. Ga vooral simmen tot je beginners bescherming is afgelopen.
Als koning,
Wil je zo snel mogelijk zoveel mogelijk gouverneurs hebben. Als ze inactief zijn kan je ze met een gerust hart zelf farmen na hun beginners bescherming en vang je nog wat extra productie tijdens hun BB, maar meestal worden ze toch omgezet naar een npc dorp. Zo veel mogelijk gouverneurs binnen halen doe je door snel veel oases te veroveren en deze te bezetten met 1 unit dit je in het begin krijgt. Je vervult de opdrachten op de eerste dag tot en met je veldjes naar niveau 5. Haal eventueel koningen over te abdiceren en zich bij jou aan te sluiten. Jaar als een malle naar zwakke oases en train je held. Ga nu niet gelijk alles opdrachten binnen halen, zeker niet die xp geven, maar bewaar deze xp tot het ideale moment, want een level stijgen met de held geeft hem volle leven terug.
Probeer als gallier voor het einde van de beginners bescherming toetaris donders ontwikkeld te hebben en begin je avalanche. Je hebt de snelste held om selectief en snel andere koningen te farmen maar ook schatten binnen te halen. Laat je held dus nooit stil zitten. Scout non stop natuurlijk. Ik heb mijn velden tot en met 1 van 5 geupgrade omdat nog een opdracht was. Wel tussen door mijn stallen natuurlijk laten mee groeien en na 1 dag farmen tot level 5-6. De opdracht marktplaats naar 5 kan je ook tussen door doen.
Belangrijk is dat je al snel een oorlog om oases gaat krijgen. Jou held is sneller en je kan dus makkelijker hem van oase naar oase sturen om te verdedigen, hier geldt immers een 100% bonus. Onderschat ook niet de invloed bonus van pop. Schroom niet om snel over de 100 pop te gaan. Natuurlijk gaat je held op vechtsterkte. Kortom oases om snel je koninkrijk uit te bereiden en laat je held nooit thuis staan. Waarom je dit zo snel mogelijk wilt doen is omdat andere spelers vaak nog klein en weinig invloed hebben, hierdoor kan je essentiële strategisch punten in nemen voordat dit onmogelijk word.Zodanig kan ej dus meer gouverneurs krijgen die tevens weer jou kunnen helpen groeien want ook zij kunnen oases voor je innemen... Ohw en oase kan je al in de beginners bescherming veroveren, dat was wellicht niet helemaal duidelijk.
Ps: ik zoek nog serieuze duals, op dit moment sta ik er uiteraard goed voor. Ik ben Gallier.
T5 Een Koninklijke comeback van de Galliers.
Hallo, graag wil ik mijn evaring en inzichten in T5 delen, ik focus vooral op de eerste 7 dagen waarin de gouveneurs nog beginners bescherming hebben.
Ik ga er vanuit dat je bekend bent met travian.
Om te beginnen zijn er een aantal zaken veranderd, natuurlijk zal ik onvolledig zijn. Het begint er mee dat je kan kiezen uit een stam. Ik raad het volgende aan:
Als Gouveneur en je bent enigszins actief zijn Germanen het meest beginners vriendelijk, gevolgd door Romeinen. Ben je een actieve speler en wil je toch geen koninkrijk beginnen dan raad ik je aan galliers te spelen. Maar ik herhaal toch maar even, als gouveneur zijn galliers een mindere keuze je zal in dit gewel erg loyaal moeten zijn aan je koning en daar heb je geen invloed op.
Als koning, dit is eigenlijk precies het tegen overgestelde, met T5 zijn galliers nu beter dan ooit. Voor een actieve sterke speler met veel ervaring is dit bij uitstek het best ras. Gevolgd door romeinen en germanen. Galliers bieden je de flexibiliteit en de snelheid die je nodig hebt, omdat je door alle oases veelmeer punten hebt die je kan verdedigen, en vaak het verdedigen ook wel waard zijn. Snelheid is hier best belangrijk. Verder zijn alle troepen ongeveer wortel 2 keer zo goedkoop, met eigenlijk alleen knuppelvechts als uitzondering.
Wat is er veranderd?
Te veel om hier op te noemen. Laat ik beginnen met het idee globaal uit te leggen. Er is een koning die een aantal gouveneurs heeft. Gouveneurs produceren eigenlijk 120% van de aangegeven productie, maar de koning krijgt hier resp. 10%,20%,30% van die hij maar eens in de paar uur kan ophalen. Deze op te halen grongstoffen kunnen ook geroofd worden.
De held:
De held is uiteraard ook nu weer anders en nog belangrijker en onmisbaarder.
De nieuwe held begint met een veel hogere basis waarde qua vechtsterkte en heeft ook standaard een productie in grondstoffen. De held is schaalt net zoals in t4. De 4 van alles geeft geen 25% bonus meer, ik raad je dan ook aan hem gewoon lekker op hout of klei te zetten omdat hier toch een te kort van is, en mensen dit altijd wel willen ruilen. De held is essentieel om oase te veroveren en vegen in het begin en om snel veel schatten te vergaren. Als de held een level stijgt krijgt hij volle leven terug.
Avonturen hadden vroeger in t4 een fictieve verdedigingswaarde waardoor je met veel vechtsterkte veel minder leven verloor. Dit is nu veel minder het geval en je verlijst vrijwel altijd 12% tenzij je bepantsering hebt. Maar er is ook meer zalf. Korte avonturen kosten relatief minder tijd.
veilingen.
Veilingen gaan nu nog meer geautomatiseerd. Het nieuwe principe is dat van een item de gemiddelde prijs wordt bepaald over een periode. Mijn vermoede is dat je wanneer je iets verkoopt je ~2/3 van deze prijs krijgt, het kan iets meer zijn. Het item heeft dan weer voor een fractie van deze gemiddelde prijs als start bedrag. Maar in de eerste paar uur is er nog geen gemiddelde prijs en werkt het oude systeem. Verkoop gelijk al je zalfjes per 1, want er is een opdracht win een item. Hierdoor zal er per item in het begin ruimschoots meer worden geboden. Daarna zakken de prijzen toch in. Verkoop ook je kooien want die leveren nog veel op in het begin , daarnaast zal je toch pas 24 uur later kunnen worden aangevallen en de eerste veilingen gaan verrassend snel. Oases in het begin zijn toch veel minder sterk bezet en kooien zijn voor kneuzen. Als je iets wilt vangen ga voor krokodillen. Verder vind ik het allemaal niet zo boeiend. Voor de tip van al je zalf per 1 verkopen is wel handig als zeg ik het zelf. Er zitten veel meer zalfjes in het spel.
Schatten:
Deze krijgen gouverneurs bij opdrachten of het verslaan van rovers kampen. Iedereen begint er met 5. Je kan deze stelen van andere koningen. Je rooft 1/3 per keer. Je kan deze opslaan in je schatkamer. Gouverneurs kunnen deze bij hun koning vergoed krijgen, ze krijgen van het systeem een x aantal gs per schat. De koning kan deze ophalen via de belastingen. Schatten geven meer invloed in.
Invloed en oases:
De grote van het koninkrijk word bepaald op basis van je invloed. Invloed wordt berekend vanaf je dorp, dorpen van je gouverneurs en bezette oases. Meer schatten en pop geven een groter gebied waarop je invloed uit oefent. Meer legers In oases ook??? Op basis van invloed worden de grenzen van je koninkrijk bepaald. Je kan nieuwe gouverneurs uitnodigen als deze aan je koninkrijk grenzen en je meer invloed over hen hebt dan hun huidige koning. Je kan alleen oases veroveren als deze grenzen aan jou koninkrijk, stel je bezit 0,0 dan kan je een oase op 1,1 nog net wel veroveren. Als verder dan dat lukt niet. Vergeet dit schuin veroveren dan ook niet.
Een oase verover je van door de natuur te verslaan en er daarna een troep versterking naar te versturen. Heel belangrijk is dat oases een 100% deffence bonus hebben. Hier wil je in het begin en vroeg middenspel dus vechten en om vechten! Een oase geeft nog steed een productie bonus, die je kan instellen in je ambassade. Wel wordt dit geproduceerd in je oase en moet je het daar ook op halen. Oases en de bonussen kunnen gedeeld worden, wie het meeste versterking heeft staan krijg de grootste bonus. Zoek dat verhaal maar lekker op. Oases bevatten nog nauwelijks grondstoffen en zeker niet als deze binnen je koninkrijk licht.
Als gouveneur wil je zo snel mogelijk een degelijke actieve koning vinden, hij zal het op prijs stellen als je je schatten pas vergoed als je lid van zijn koninkrijk bent. Veeg eventueel de oase voor hem, enof wees zo schaal om hier een vergoeding voor te vragen. Maar blijf niet bij een inactieve koning zitten. Maak eventueel je koninkrijk groter en farm alle rovers kampen. Zet eventueel je held op grondstoffen want deze kampen zijn zwak. Ga vooral simmen tot je beginners bescherming is afgelopen.
Als koning,
Wil je zo snel mogelijk zoveel mogelijk gouverneurs hebben. Als ze inactief zijn kan je ze met een gerust hart zelf farmen na hun beginners bescherming en vang je nog wat extra productie tijdens hun BB, maar meestal worden ze toch omgezet naar een npc dorp. Zo veel mogelijk gouverneurs binnen halen doe je door snel veel oases te veroveren en deze te bezetten met 1 unit dit je in het begin krijgt. Je vervult de opdrachten op de eerste dag tot en met je veldjes naar niveau 5. Haal eventueel koningen over te abdiceren en zich bij jou aan te sluiten. Jaar als een malle naar zwakke oases en train je held. Ga nu niet gelijk alles opdrachten binnen halen, zeker niet die xp geven, maar bewaar deze xp tot het ideale moment, want een level stijgen met de held geeft hem volle leven terug.
Probeer als gallier voor het einde van de beginners bescherming toetaris donders ontwikkeld te hebben en begin je avalanche. Je hebt de snelste held om selectief en snel andere koningen te farmen maar ook schatten binnen te halen. Laat je held dus nooit stil zitten. Scout non stop natuurlijk. Ik heb mijn velden tot en met 1 van 5 geupgrade omdat nog een opdracht was. Wel tussen door mijn stallen natuurlijk laten mee groeien en na 1 dag farmen tot level 5-6. De opdracht marktplaats naar 5 kan je ook tussen door doen.
Belangrijk is dat je al snel een oorlog om oases gaat krijgen. Jou held is sneller en je kan dus makkelijker hem van oase naar oase sturen om te verdedigen, hier geldt immers een 100% bonus. Onderschat ook niet de invloed bonus van pop. Schroom niet om snel over de 100 pop te gaan. Natuurlijk gaat je held op vechtsterkte. Kortom oases om snel je koninkrijk uit te bereiden en laat je held nooit thuis staan. Waarom je dit zo snel mogelijk wilt doen is omdat andere spelers vaak nog klein en weinig invloed hebben, hierdoor kan je essentiële strategisch punten in nemen voordat dit onmogelijk word.Zodanig kan ej dus meer gouverneurs krijgen die tevens weer jou kunnen helpen groeien want ook zij kunnen oases voor je innemen... Ohw en oase kan je al in de beginners bescherming veroveren, dat was wellicht niet helemaal duidelijk.
Ps: ik zoek nog serieuze duals, op dit moment sta ik er uiteraard goed voor. Ik ben Gallier.
Travian Kingsdoms (V) informatie en vragen topic+ kleine handleiding