عيد مبارك سعيد

[إسمك هنا]

كل عام و انتم سعداء اتقياء
بقلوب بيضاء
و وجوه مشرقة مبتسمة
كل عام و انتم امنين مطمئنين
كل عام و الفرح يعم حياتكم و العافية تغلف اجسادكم
كل عام و انتم بخير
تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال
اللهم آمين

هنئ اصدقائك بمناسبة عيد الفطر المبارك
قم بكتابة اسمك وقم بمشاركة الرسالة مع اصدقائك






































































lundi 9 mars 2015

Afscheidstopic Simsalabim!





Beste iedereen,



Met pijn in mijn hart deel ik mede, dat ons account Simsalabim!, waarin wij maanden lang al onze ziel en zaligheid stopten, op delete staat, en nu, terwijl ik dit schrijf, over 40 uur van de server is verdwenen.



We hebben nog een mooie avond in Breda gehad afgelopen vrijdag met een aantal MiN! leden. Hebben we gelukkig mooie vriendschappen aan overgehouden! Verder was dit zoals we van te voren wisten de laatste server voor ons waarmee we de boel zouden afsluiten. Naar mijn weten zullen Simsa spelers hier en daar nog wat meeklikken maar nooit meer zo actief spelen als S5. Verder mag ieder individu dat geen zin heeft om een afsluiter te lezen over het account, dat misschien wel het meest is besproken van de hele server, dit topic bij deze verlaten.



Op 29 September startte Adura, tegenwoordig Armani, het account op als onschuldige nieuwe travianspeler. Al snel vroeg hij Maikel erbij om er zo samen een gezellige server van te maken. Een onschuldige start waarbij het plezier van het spelletje voorop stond. Geen push. Geen goudverbruik. Gewoon lekker simmen en een leuk veegje.



Op 4 Oktober, s’avonds laat, ik lag al in bed, kreeg ik een bericht van Maikel. Mijn goede vriend van S1 en trouwe dual van S7.



Hier begon de start van een server die veel mooie dingen zou brengen. In de volgende dagen zochten we contact met travian-gepensioneerd dual Daan & plukten we Lars van het account De Bokskabouter af. Misschien wel het mooiste moment voor mij als Simsalabim! speler om misschien wel het beste account van S7 terug bij elkaar te zien. Team Simsalabim! van S7 was BACK(Zonder David & Thiebe)!



Na het relatief snelle stichten van dorp 2 zonder enige push, wat we eigenlijk wel hadden willen doen, en de nodige onenigheid binnen de Alliantie Solid besloten we dat we contact moesten gaan zoeken met oude deffers, vrienden en vijanden. Zo ontstond SSLB! dat bestond uit 6 accounts. Croppers bezetten en de server kon voor ons beginnen! Gekozen voor een gemixte start waarbij simmen voorop stond maar alle gs die we konden ophalen via farmen meegnomen was.



Na een week binnen SSLB! te hebben gezeten werd het tijd om een alliantie te zoeken die aan onze eisen voldeed. We hadden de keuze om bij Die Walküre een sollicitatie neer te leggen of bij het grote Omertà een sollicitatie neer te leggen. Onze uiteindelijke keuze viel bij Omertà sinds meerdere van ons graag onder Michiel, Los Locos, wilden spelen. Sollicitatie neergelegd waarna we binnen enkele dagen in Omertà zaten.



Nu begon het saaiste deel van de server. Simmen, vegen opbouwen & zorgen dat we bij de artefacten 2 noemenswaardige vegen hadden. We hadden getallen van het account Harde Baas (S2) in ons hoofd. Grootse vegen en veel dorpen. Op dat moment zijn we een weg ingeslagen waarvan ik zelf nog altijd niet zeker ben of ik er een fan van ben of juist iemand die er tegen is. Kunstwerken werden hier volle bak gekocht. Gezellig op de veiling met The Hunter & Mindless! Ik weet niet hoeveel kunstwerken we er in die maanden door heen hebben gejaagd maar wat ik wel weet ik dat het we er nooit meer dan 7(!) voor een dorp hebben gebruikt. Onze ligging was niet ideaal, simmen was niet ons sterkste punt maar de dorpen moesten wel van de lopende band komen. Iedere 7 dagen was het doel.



Friendly overnames:

Gargamel

Nuclear Killer

3 Dorpen van Habbekrats



Nu is deze discussie al vaker op het forum gevoerd maar ik schrijf dit topic niet om leugens te vertellen. Ik ben altijd een eerlijk persoon geweest in iedere discussie die ik heb proberen te voeren met wie dan ook. Wij hebben dorpen overgenomen van deze spelers en hebben er altijd ~200k Gs voor geretourneerd. De rest van de dorpen zijn allemaal overgenomen op de manier waarop men het graag ziet.



Die Walküre NAV:

Nu lag Simsalabim! letterlijk tegen Walkure gewest en Bryn aan. Als het aan Simsalabim! had gelegen was HD Bryn voor dag 60 van de kaart en verwacht ik dat Walküre ons voor dag 100 had platgelegd. Ik ben nog steeds van mening dat we Bryn hadden moeten aanpakken maar we waren bij Omertà gegaan waar een democratische dictatuur heerst. Van Los Locos mochten we absoluut NIET op Walküre lopen. Los Locos had afspraken met Willow gemaakt waarbij beide partijen elkaar tot de artes met rust lieten. Na de artes zou men de situatie herzien en een nieuwe beslissing maken over de toekomst.

Voor nu vroeg Walküre een ding. Neem geen dorpen over naast Walküre HD’s of Walküre clusters. Bryn kwam met een voorstel dat we niet te dicht bij elkaar gingen liggen en zodat we een zone van een aantal veldjes tussen onze dorpen hadden.





Voor ons prima maar op het moment dat wij 08 Magnox overname brak hel los. Bryn was boos dat wij 2 veldjes Christidoc’s startdorp overnamen. Blijkbaar hadden ze zelf al geprobeerd daar een overname op te doen maar dat was mislukt. Voor ons was het een doodnormale overname met alles prima op de seconde getimed. Het aparte was dat we geen enkel woord van Christidoc hebben gekregen maar wel lieve woorden van het account Bryn.









Wanneer men nu naar het screentje kijkt dat Bryn destijds heeft gemaakt kan iedereen zien dat Bryn zijn afspraken niet nakomt en dat alle beschuldigingen richting ons geen enkele waarde hebben. Zij hebben in deze zone gesticht en geen enkel Simsalabim! dorp ligt in deze rode zone. Er is nooit een woord gezegd over MiN! leden waarvan wij gretig gebruik hebben gemaakt.



Uiteindelijk werd bij de Artes ons verteld dat Los Locos had gepraat met de leider van Walküre en dat we een NAV hielden die we 7 dagen van te voren persoonlijk doorgaven aan Los Locos zodat beide een eerlijke en vooral leuke oorlog zouden beleven.



Farmen:

Farmen staat op Simsalabim! centraal. Farmlijsten staan worden gebouwd op het principe: “Een farm is een farm. Wanneer ally-genoten deze farmen staat hun naam daar niet op en mogen we deze gewoon in onze farmlijst zetten. 72 uur voor een geclearde farm.”

We hebben er de complete server naar gestreefd iedere 15 minuten, 24/7, de farmlijsten te versturen.

Het zijn er uiteindelijk 6 geordend op afstand & soort.





Uiteindelijk werd farm geilpaal na farm geilpaal door ons verbroken en kon niemand meer concurreren met het tempo waarop we farmden. Toch wil ik Pacman feliciteren met hun pre-artes prestaties. Joris & Sebas, jullie zijn toppers!

Nogmaals wil ik zeggen dat ik hier niet ben om leugens te vertellen. Daarom zeg ik zoals ik vaker heb gezegd: “Friendly Farming gebeurd bij ons niet”. Ik wil het hier bij laten.



Nieuwe Dual

Ronald.

Waar moet ik beginnen. Een nieuwe dual die tijden zou opvullen waarop wij in het verleden moeite hadden gehad het account 24/7 te krijgen. Iemand met een verleden waar niet over werd gelogen. Positieve en negatieve punten die we allemaal hebben overwogen. Verder een prima speler die het spelletje snapt en de Simsalabim! mentaliteit goed deed. Altijd goed ingezet op het account en allemaal waren we blij met hem.

Nu was het idee orde op zaken te stellen binnen MiN! en alle troepeninformatie in een excel bestand te gooien. Ronald deed dat maar al te graag. Iedere week vanaf half januari stuurde ieder MiN! lid hem een PM waarin ze een screentje van het troepenoverzicht deelde. Zo konden wij zien hoe de vorderingen binnen MiN! zich iedere week verbeterde. Procentuele stijgingen die iedere week werden gedeeld, complimenten voor de vegen die MiN! leden in elkaar zetten en HEEL VEEL DEF.



De Spy

Nu misschien wel het lastigste deel voor mij om te schrijven.

Op 25-2 kwamen rond een uur of 2 de eerste aanvallen binnen op MiN! vanuit Walküre. Nu waren er op dat tijdstip alleen Simsalabim! & Armani online waardoor DEF schuiven erg lastig was. Ook waren looptijden allesbehalve gunstig. 4-6 uur hadden we om def te schuiven. Keuzes gemaakt, gokjes genomen; allemaal verkeerd. Sterke loopactie van Walküre waarbij Armani flink werd aangepakt. Ikzelf ging met een slecht gevoel s’ochtends naar bed. Walküre had zich niet aan de afspraken gehouden en hetgeen wat ik had voorspeld gebeurde. Walküre pakte MiN! aan, waarnaar Simsalabim! zonder DEF & gedemotiveerde deffers zat.

Toen ik de dag erna wakker werd kreeg ik te horen dat er was opgemerkt dat alleen de Leiderdorpen van Armani waren gepakt. Toeval of pure geluk? Waarom pakte Walküre 05 Armani terwijl 04 Armani veel groter was? Wie had deze cruciale informatie van Armani? Armani leden zelf zouden het nooit vrijgeven aan Walküre. Er was maar een enkel persoon die deze informatie had maar geen van ons kon het zich voorstellen dat hij dit zou doen. Ondanks zijn verleden had hij ons bij zijn sollicitatie plechtig beloofd nooit meer iets te doen qua spyen.



Het was al tegen middernacht toen we deze beslissing maakte met een Armani lid, Maikel en Lars, we veranderden het wachtwoord sinds we niet wilde dat verdere informatie vrij zou komen. Nu was het natuurlijk al heel lastig sinds Walküre volgens ons al alles wist van onze vegen, def dorpen, veeg dorpen en supports. Een magere 120k def zou genoeg zijn om de veeg te pakken.

Op dat moment heeft Lars ‘snachts nog een AVP opgezet waarbij we op de Unieke Titanen zouden lopen met een verwachtte 80k aan Permadef. Slagingskans: <10% naar onze verwachting. Mooi gepakt maar toch, een verkeerd def target uitgekozen vanuit Walküre. Toeval of wist men meer? Target waar uiteindelijk de meeste def stond was namelijk het target dat ik en Lars een een enkele andere dual hadden doorgegeven.



Slot

Nu ben ikzelf de afgelopen weken erg druk geweest. Weekendje weg met met mn lieve vriendin. Uitwisseling die op het programma staat en erg druk qua studie. Oftewel, geen tijd meer voor Travian. De rest van de duals leidt aan motivatieverlies na de hectische nacht waarin we duidelijkheid kregen over de hiervoorgenoemde informatie.

Misschien zal ik nog eens terugkeren met T5. Voor nu gaat de studie voor en wens ik iedere individu dat tot hier is gekomen een hele fijne server toe.



Bedankjes

@Duals

Ten eerste aan al mijn duals waarmee ik een goede vriendschap heb opgebouwd die nog wel een tijd zal voortduren. Lars, Maikel & Daan; voor jullie steek ik mn hand in t vuur.



@MiN!

Verder wil ik alle leden van MiN! bedanken voor de erg gezellige tijd die we met zn alle hebben doorgemaakt. Nieuwe leden die goed werden opgenomen in de groep, oude leden die door persoonlijke omstandigheden geen tijd maar hadden maar toch gezellig bleven in de groep. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de erg gezellige tijd en moeite die jullie er soms instaken om def te schuiven en elkaar te sitten!



@Omertaleden

Ik wil ieder een van jullie bedanken voor de mooie tijd die we hebben gehad. De BBQ, de woordwisselingen binnen de Omerta-chat die misschien niet altijd even vriendelijk waren maar wel altijd met de bedoeling Omerta te verbeteren, de kleine hoeveelheid acties waarbij het groepsverband voorop stond en de paar geweldige accounts die verduveld goed weten dat we van ze houden.



@LL

Je wist dat er wat speciaals aan ons was. Zowel in positieve als in negatieve zin. We waren erg belangrijk en het spijt me dat we niet de complete server hebben volgemaakt maar we vonden het mooi om samen de strijd aan te gaan en als individualistisch account aan de rand te liggen. Veel succes in de toekomst en niet weer aan travian beginnen….! (Oh en jij wint… Ik kan je niet beaten..)



@Deffer in middle of nowhere, je weet dat ik t tegen jou heb!

Bedankt voor alles en ik zal je nog vaak genoeg spreken! Je bent een held met computers :D!








Afscheidstopic Simsalabim!

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Fourni par Blogger.

أرشيف المدونة الإلكترونية

التسميات

Signaler un abus

Articles les plus consultés

من أنا

إسمك هنا



شارك عبر الماسنجر شارك عبر الواتساب